• Småbarnsåren

Dateringen på VUL stämmer inte hjälp!

Jag slutade med p-piller oktober, fick aldrig tillbaka min mens utan fick istället ett positivt gravtest 3 november, 
    jag har haft smärtor på höger sida innan jag fick veta att jag var gravid /troligtvis ägglossning ) som även fortsatt lite nu efter med hugg o att det drar på höger sida från livmodern upp i midjan.

igår fick jag en blödning och tänkte direkt missfall åkte in idag och dem kika med VUL
    dem såg ett litet foster och ett pyttelitet tickande hjärta, hon mätte flera ggr och fick det till att jag är gravid v.4+6 det skulle alltså innebära att jag blivit gravid 2 november och tagit positivt gravtest dagen efter 

tog dessutom för ca 2 veckor sedan ett digitalt test för att se, det visade gravid 2-3 alltså skulle jag då vart vecka 4-5 det var TVÅ veckor sedan, då kan jag väl ändå inte ligga på 4+6 
    eller betyder 4+6 som det stod på skärmen att själva fostret är 4+6 och att jag alltså är i 6+6? eller vad tror ni? vad är eran erfarenhet?

• Svar på tråden Dateringen på VUL stämmer inte hjälp!
  • Anonym (Kvinna37)

Du ska naturligtvis lita på det som sjukvårdspersonal kommit fram till. De är erfarna och vet sådant bäst.

• Krusbärskompott

I vecka 4+6 från sista mens räknat brukat man inte kunna se hjärtaktivitet över huvud taget, det är för tidigt.

Så om de såg ett tickande hjärta borde de med 4+6 menat från befruktning, dvs 6+6 från "sista mens".

Där jag gjorde VUL ville de inte titta före 8+0 från sista mens räknat för att garanterat kunna se hjärtaktivitet.

Men ring och fråga om du är osäker.

Svar på tråden Dateringen på VUL stämmer inte hjälp!