• Anonym (Ouch)

Ovitrelle och ont...

Ok tog Ovitrelle i fredags morse, fredagen var jag lite lätt illamående och hade ingen matlust. Matlusten är fortfarande borta. Lördags vid lunch började jag få molande värk i i nedre delen av magen, typ vid högre äggstock...

Är detta normalt?

Hur har det gått för er andra som provat Ovitrelle?

• Svar på tråden Ovitrelle och ont...
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Ouch) skrev 2017-11-20 17:40:44 följande:

Ok tog Ovitrelle i fredags morse, fredagen var jag lite lätt illamående och hade ingen matlust. Matlusten är fortfarande borta. Lördags vid lunch började jag få molande värk i i nedre delen av magen, typ vid högre äggstock...

Är detta normalt?

Hur har det gått för er andra som provat Ovitrelle?

Alltså fortfarande ont och det har blivut värre...
  • Anonym (V)

Jag vet inte om det är normalt eller inte, jag själv kände inte av någonting från ovitrellen.  Men det är väl inte konstigt med värk i äggstocken, det är ju ägglossning den ska framkalla. Men det kan inte vara så att du blivit överstimulerad?

• Anonym (Ouch)
    Anonym (V) skrev 2017-11-20 17:46:01 följande:

Jag vet inte om det är normalt eller inte, jag själv kände inte av någonting från ovitrellen.  Men det är väl inte konstigt med värk i äggstocken, det är ju ägglossning den ska framkalla. Men det kan inte vara så att du blivit överstimulerad?

Fick förklarat att ägglossning skulle inträda under helgen (reste iväg för jobb igår och ville inte ta sprutan om det var onödigt) så hoppas att den är "över".

Kan man bli överstimulerad på en spruta lägsta dosen? Vad gör man åt det om det är det som hänt?
  • Anonym (V)
    Anonym (Ouch) skrev 2017-11-20 17:58:27 följande:
    Fick förklarat att ägglossning skulle inträda under helgen (reste iväg för jobb igår och ville inte ta sprutan om det var onödigt) så hoppas att den är "över".

Kan man bli överstimulerad på en spruta lägsta dosen? Vad gör man åt det om det är det som hänt?
    Man kan ju ha ont även efter ägglossning. Ägglossningssmärta kan komma innan, under och/eller efter ägglossning. 

Har du tagit andra mediciner än ovitrelle för denna cykeln? För risken för överstimulering ökar ju fler ägg du har. Behandling för överstimulering beror på hur allvarligt det är. Är det lindrigt går det över av sig själv, i allvarliga fall behövs läkarvård (man kan behöva tappas på vätska i buken).
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (V) skrev 2017-11-20 18:21:16 följande:

Man kan ju ha ont även efter ägglossning. Ägglossningssmärta kan komma innan, under och/eller efter ägglossning. 

Har du tagit andra mediciner än ovitrelle för denna cykeln? För risken för överstimulering ökar ju fler ägg du har. Behandling för överstimulering beror på hur allvarligt det är. Är det lindrigt går det över av sig själv, i allvarliga fall behövs läkarvård (man kan behöva tappas på vätska i buken).

Tog letrozol, har gjort det sedan i våras, detta var första gången med letrozol. Jag gjorde ultraljud i tisdags och hade då en äggblåsa på 18 mm i höger äggstock, inga tecken på fler ägg.
  • Anonym (Ouch)
    Anonym (Ouch) skrev 2017-11-20 19:03:36 följande:

Tog letrozol, har gjort det sedan i våras, detta var första gången med letrozol. Jag gjorde ultraljud i tisdags och hade då en äggblåsa på 18 mm i höger äggstock, inga tecken på fler ägg.

första gången med ovitrelle menar jag såklart!
  • Anonym (Ouch)

Oh the joy.... Vet inte hur länge man har känningar efter Ovitrelle.... Men jag hade ju som sagt först molvärk in till halva förra veckan... Och på torsdagen gick det över till illamående och har nu mått illa stort sett konstant sedan dess...

Jag har även blivit otroligt trött... Lämnades 5 minuter vid köksbordet hemma hos svärisarna i söndags, när de kom tillbaka in i rummet låg jag och sov med huvudet på köksbordet... Igår efter jobbet somnade jag på soffan halv 5 och sov till klockan var 21... vaken en timme och somnade sedan om igen...Men skulle lätt somna nu också.... Pinsamt då jag sitter på jobbet och får kämpa för att hålla ögonen öppna... 

Hoppas verkligen det tagit sig... Men känns inte som om chansen är så stor... Börjar dessutom känna som klassiska innan mensen spänd och flytningarna.... Så tror att det är kört denna månad också.... Mensen skall komma på fredag/lördag... så efter helgen får jag väl se om den inte kommit om man redan kan testa... Har ju som sagt gått över 2 veckor då sedan jag tog sprutan... Hur länge skall man må piss av den?

Känns ju sådär att må så här om det INTE tagit sig... För då kommer jag må såhär över julhelgen eftersom jag måste ta ny spruta då  

Svar på tråden Ovitrelle och ont...