• emeliemedy

Har frågor om familjeliv.se i ett skolprojekt på universitet

Hej! 

Jag och min klasskamrat håller på att göra en studie angående forumet familjeliv.se
    som en skoluppgift på Universitetet då vi ska analysera ett forum som finns online. Det ska vi göra via några frågor som ni kan läsa längst ner. Vill ni inte besvara frågorna här i tråden så får ni gärna maila ert svar till min mail: emeliemedy@gmail.com 

Här kommer frågorna, svara gärna så ingående som möjligt, ju mer text ni skriver desto bättre är det.

Är det någon som är bosatt i Karlstad (med omnejd) och hade kunnat tänka sig ställa upp för en personlig intervju hade vi varit oerhört tacksamma för det.
    Tack på förhand! :) 

Intervjufrågorna: 

1. Hur ofta är du inloggad på forumet och hur ofta skapar du nya diskussioner? 

2. Hur graderar du ditt deltagande och engagemant på familjeliv.se, från 0-10 där 0 är inte alls mycket och 10 är väldigt mycket.  

3. Varför är det här forumet intressant för dig?

4. Hur ofta navigerar du direkt till www.familjeliv.se istället för att gå via andra länkar?

5. Känner du att du får den information du vill ha på webbplatsen?

6. Blir du känslomässigt påverkad av det som du läser på familjeliv.se

7. Om "ja": Varför tror du att du är? Finns det något specifikt ämne som gör dig mer känslomässig?

Om "nej": Inga fler frågor ifrågasatta, fortsätt till fråga 8. 

8. Vad är den största orsaken till att du använder www.familjeliv.se?

(Exempelvis att du vill ha råd om någonting, läsa andras råd osv) 

Svar på tråden Har frågor om familjeliv.se i ett skolprojekt på universitet