Andra kuren Letrozol! Någon i samma sitts?
Hej alla tjejer!
Här är en tjej som är 27 år och har PCOS. Fick det konstaterat när vi skulle försöka skaffa barn nummer 2. Första barnet (jag var 22 år) fick jag spontant utan hjälp och andra (jag var 25 år) med hjälp av pergotime (tredje kuren enkel dos + progesterall kräm + EPA glandin). Jag blev gravid med andra kuren, men slutade i missfall i v.7.
I April blev jag gravid oplanerat igen. Vi var så lyckliga att min kropp fixade det själv. Jag har nämligen knappt någon mens och kanske egen ägglossning 2 gånger per år. Så att vi prickade in en ägglossning kändes helt fantastiskt. Men tyvärr dog fostret i magen och när jag skulle på ultraljud fick jag det jobbiga beskedet:( Jag var då i tredje månaden. Jag fick något som kallas för missed abortion. Fick hem tabletter för att starta ett missfall som tyvärr inte lyckades. Jag blev så dålig och blev inlagd på sjukhus. Fick en kraftig infektion och fostret ville inte släppa. Blev skrapning tillslut.
Det tog ett tag innan kroppen repade sig. Mensen kom aldrig tillbaka.
Ca 4 månader efter skrapningen så kände vi att det där tredje barnet som skulle ha kommit nu i Januari 2018 blev ännu mera saknat även fast det inte riktigt var planerat. Vi ville försöka igen, men eftersom min mens inte kom tillbaka så började jag en kur med provera och min första kur med letrozol enkel dos på mensdag 5-9. Jag fick positivt ägglossningstest (digital clearblue) så vi hade samlag dagen innan, samma dag och dagen efter. Jag har även använt min progesteronkräm. Skulle ta ett gravtest nu den 14/11 men det var negativt och strax därefter kom mensen:( så trist! Trodde verkligen att det skulle funka. Men samtidigt så vet jag att jag har problem med att få negativa ägglossningstest. Jag kan få positivt utan att ett ägg släpps:( Min gynekolog sa att jag inte behövde komma in på ultraljud för att risken/chansen för tvillingar är inte lika stor som pergotime. Stämmer det? Jag har i alla fall bokat in en tid till denna kur för ultraljud. Man vill ju veta om det växer på sig ett ägg! Denna gång ville dom även att jag skulle starta på mensdag 3. Så idag är jag inne på min tredje dag med andra kuren enkel dos. Vad är det för skillnad på dag 3-7 och 5-9?
Hur går det för er?
Kram