Realistiska docktillbehör i andra färger
Jag har en autistisk dotter på fyra år som till all lycka har visat sina första tecken på rollek. Hon stoppade om en docka i BUP:s väntrum och på uppmaning så använde hon en nappflaska för att mata den också. Tjohej!
Så jag tänkte införskaffa en docka med lite lämpliga tillbehör, typ flaska, napp, pipmugg, potta och kanske en badbalja. Vad jag inte var förberedd på var den flod av heltäckande rosa som fanns på precis var och en av dessa. Visst, många vill köpa rosa men finns det inga alternativ alls? Dessutom är ju de saker vi faktiskt använt till dottern inte heltäckande rosa så det ser inte riktigt verkligt ut. Vi vill ju att det ska vara så likt som möjligt. Det känns som om så fort jag hittat något som stämmer in på vad jag vill ha så kommer det i ett paket där man måste köpa en massa annat krams också.
Jag vill ha en flaska där vätskan "försvinner". Nappdelen" bör vara vit eller gummifärgad.
Pipmugg där vätskan försvinner. Helst genomskinlig vätska men annan duger (hoppas jag).
Det ska ta åtminstone några sekunder innan vätskan rinner ner på båda ovanstående. Såg några i övrigt fina på Lekia (bl.a. Doll's World) där vätskan försvann på ett ögonblick.
Potta som helst ska vara röd.
Napp som ser någorlunda realistisk ut.
Allt i lämplig storlek för en Skrållandocka. (Den kommer att vattensäkras innan den ev. badas)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-11-17 23:29
Vi har i vår stad: Lekia, BabyA och Toys R us. Andra ställen kan jag ta mig i till men då vill jag veta att de har vad vi letar efter.