• Anonym (m.p)

Min partner vill aldrig ha sex

Eller ja, otroligt sällan. Vi har myclet närhet annars, fina ord, kramar om varandra när vi sover, pussas och kramas ofta, om så bara när vi går förbi varandra hemma, precis som alltid, men sexlivet är inte på topp. Känns som vad jag än försöker så blir jag bara avvisad. Vet att han är stressad med utbildning och jobb, men vad kan jag göra?

• Svar på tråden Min partner vill aldrig ha sex
  • Liwslust

Mitt tips är att prata om sex och fantasier. Det du fantiserar om kommer att planteras som en fantasi hos din partner och vice versa. Om man tidigare inte pratat om sina fantasier får man kanske gå lite försiktigt ut. 
    Finns en app till mobilen som heter iPassion som är rätt kul för att få igång sexsnacket. Kan vara värt att testa. Oavsett så tror jag att det gäller att få hjärnan att tänka sex.

Läs min blogg "Liws lust - En vanlig mammas heta baksida" - www.liwslust.se
  • Anonym (Testing)

Test 1.

Börja slow. Erbjud massage / ni kan ha massagestund släcka ner lite andas djupt.

Test 2.

Smsa han på jobbet / skolan å skriv att din kropp är hungrig efter nåt annat kött än det i kylen. Se vad han svarar.

Test 3.

Fråga han vad du kan göra för han, beta av hans andra behov först, tjänster , stöd, engagemang etc så kommer det intima kicka igång efteråt kanske.

Test 4

Konfrontationen. Nästa gång han kommer hem trycker du upp han mot väggen och säger "Älskling, JAG ÄR DÖDSKÅT, jag gör vad som helst som du vill! Om du inte säger emot så går jag ner på dig nu!! "

Test 5.

Lås in dig på toan och stöna högt så han blir nyfiken vad du gör för snusk.

Test 6

Acceptera att han inte kan få nåt sug just nu förmodligen pga stress så ta hand om det själv och längta tills han är redo igen.. ;)

• Anonym (G)
    Liwslust skrev 2017-11-16 23:36:08 följande:
    Mitt tips är att prata om sex och fantasier. Det du fantiserar om kommer att planteras som en fantasi hos din partner och vice versa. Om man tidigare inte pratat om sina fantasier får man kanske gå lite försiktigt ut. 
    Finns en app till mobilen som heter iPassion som är rätt kul för att få igång sexsnacket. Kan vara värt att testa. Oavsett så tror jag att det gäller att få hjärnan att tänka sex.
    Ja, prata med varann
  • Anonym (Man)

Prata. Ge det lite tid. Annars får du acceptera eller lämna på sikt om det är viktigt mrd sex ofta för dig.

Jag pluggade och jobbade samtidigt, hade lust i alla fall. Jag jobbar nu och har eget bolag vid sidan av, har i alla fall lust till sex. Stress är inget som automatiskt dödar lusten.

"Det är lite mycket just nu" kan vara ett svepskäl, han kanske har lägre lust än dig helt enkelt. Finns många som inte har samma lust helt enkelt.

Svar på tråden Min partner vill aldrig ha sex