• Coccos

Pumpar, vilken är bäst: Medela v/s Avent Isis?

Jag ska köpa en manuell bröstpump och undrar nu vilken som är bäst. Har testat Apotekets billiga och den är lite väl krånglig tycker jag. Finns det någon som har erfarenhet av Medelas och/eller Avents bröstpumpar? Hur fungerar de? Hur mycket får ni ut? Är de värda pengarna?

• Svar på tråden Pumpar, vilken är bäst: Medela v/s Avent Isis?
  • Farth Vader

Hej, jag kan varmt rekomendera Avents handpump - den funkar jättebra.Jag köpte en begagnad pump på Blocket och betalade 200 kr. för den, tror den kostar ca. 600 kr. ny. Den är liten och smidig och eftersom den sluter så tätt kring bröstet blir sugeffekten väldigt bra. Jag brukade pumpa ut ca 100-150 ml på 15-20 minuter (från ett bröst). Den var verkligen värd pengarna. Apotekets pump är helt värdelös, det går inte ens att jämföra.

Lycka till :o)

• isola

Avent, utan tvekan! Nu var det ett tag sedan jag använde den, eftersom min son är 13 månader, men jag hade jättemycket mjölk så jag pumpade ut 150 ml på 2 minuter. Har även lånat ut den till två kompisar sedan dess och de tycker också den är kanon. Så även om den är dyr så är den värd varenda krona om man vet att man kommer pumpa mycket, som jag gjorde.

• myskatt

Avent!

Nu har jag iof bara testat Medelas elpump från BB men Avent handpumpen är mycket bättre!

• Jonatans Brud

Hej. Vart köper man Avents handpump?

• Coccos

Oj, det verkar verkligen som att Avent är överlägset bättre då! Då får det bli en sån. Tack för era svar!

Jonatans brud, den finns på Apoteket, Babyland, Babyproffsen mfl. Överallt där man köper bebissaker kan man väl säga.

• spes

"Halautomatiska" Avent Isis IQ Uno är inte dum. Slipper bli trött i nyp-handen

• spes

Babyproffsen ca 600:- har jag för mej

• Jonatans Brud

Då ska jag nog också köpa en Avent.
    Gör det ont att pumpa eller känns det precis som när man ammar?

• BillaBong

Jag har bara provat Avent, men är väldigt nöjd! Även fast jag, när jag började, hade sår på bröstvårtorna gjorde det inte så farligt ont att pumpa utan det gick bra. Nu när jag inte har ont av att amma känns det knappt att använda pumpen - jättebra! Rekomenderar verkligen!

Hur mycket jag pumpar ur beror väldigt mycket på hur mycket Nova ätit innan, men den tar bra kan jag säga :)

Kommer inte ihåg exakt pris på min, men den låg på ca 550:- tror jag. Rätt dyrt kan man tycka, men väl värt pengarna! Köpte den på Barnens Hus i Gävle.

• Coccos

Man kan köpa Avent Isis för 495 kr på Apoteket!

Svar på tråden Pumpar, vilken är bäst: Medela v/s Avent Isis?