• Fialott

Barnmorskegruppen Göteborg?

Hej! Vet att detta varit på agendan här tidigare men hittar mest gamla trådar. Har inte varit helt nöjd med min nuvarande BM och funderar på att byta MVC till Barnmorskegruppen. Vad har ni som gått där för erfarenheter? Varit nöjda i kontakten med bm? Går de att få tag på vid ev frågor per telefon etc? Jättetacksam om någon vill dela med sig!

• Svar på tråden Barnmorskegruppen Göteborg?
  • snurrigsomfan

Gjorde mitt ultraljud där i tidig graviditet och tyckte den bm var jätte trevlig. Kommer sen in för inskrivning och får träffa ?min? bm och kände direkt att jag kommer byta. Slutade med att jag flyttades fram o tillbaka då i vilken vecka jag var i och ville ha ett ultraljud som skulle fastställa hur långt gången jag är. Herre min Gud säger jag bara, den bm var ju helt bakom flödet och dumförklarade mig. Till slut får jag min vilja igenom och får då till min förvåning veta att jag fått ett ma. Efter det var hon kallare än innan och jätte otrevlig. Jag kommer i framtiden INTE skriva in mig där. Men sen är det bara jag :)

• Moorii

Hej!

Jag gick på barnmorskegruppen hela min förra graviditet och tycker i det stora hela att allt sköttes bra. Jag hade en lite vimsig barnmorska, men det verkar stå som krav för att få kvalificera sig som barnmorska, för det är inte den första jag träffat som varit så ;) Kändes bättre att gå där än på närmaste vårdcentral och i början på december skriver jag in mig för andra gången, men med en annan barnmorska (bara blev så). Rekommenderar!

• Fialott

Tusen tack för era svar! Vill ju gärna höra om andras erfarenheter, bra som dåliga! Får se hur jag gör, svårt dethär.. har eg inget ont att säga om min nuvarande bm, mer än att personkemin nog inte stämmer riktigt, hon känns inte så förtroendeingivande..

• Iden

Jag har inte gått där själv men vet vänner som har det och som varit nöjda. Själv är jag dock supernöjd med världens bästa bm på närhälsan Kungshöjd. Birgitta heter hon. Har flera kompisar som haft henne och valt henne igen för nästa grav (precis som mig). Kommer kännas lite trist när jag inte får gå dit mer....

Svar på tråden Barnmorskegruppen Göteborg?