• Andyglenn

Hjälp / förvaltare / sambo

Hej!.

Jag tänkte se ifall ni / har någon svar på det jag tänkte skriva. Jo det är så att jag har en förvaltare som jag nyss har fått med samband att byta stad. Bor med min sambo och tyckte att jag hade en bra start och glad att jag äntligen kanske skulle få en ordentlig myndighet. Det började med försäkring kassan då det är logiskt att som sambo så ska man skicka in gemensamt papper på bostadstillägg oxh det sa handläggaren med. Men istället för att inte lyssna på vad jag eller min sambo som kan mycket och har erfarenhet av just sådana saker. Men då skickas bara mina papper in och resulterade att min sambo bostadstillägg försvinner och vi går back en massa penfar istället för vara proffoionell och ta itu med pappret från brösta början. Alltså så vill han inte alls prata eller försöka lösa bitarna. Och nu kommer vi till nästa sak. Jag behöver i nuläget söka ekenomiskt bistånd och åter så behöver socc papper på min sambo ekenomi osv för att få beviljat. Skall dit på onsdag men har varit i denna process snart i 4 veckor tid. Då kmr min förvaltare idag och behöver uppgifter. MIn sambo blev rasande att man aldrig lyssnar på henne och hon har en poäng i det. Nu ligger hon jätte sjuk med son diabetes och varför kommer en "myndighet" någr dagar innan. Har person i sig vetat länge om soc situationen. Tycker bara det är förjävligt att inte det finns någon alla sammarbete eller kommunikation. Jag har tagit det med min förvaltare men fick bara iskallt svar tillbaka är bara förordnad till dig din sambo får ordna det själv. Men herregud hade det blivit rätt från början så skulle man inte kommit i denna sits.

Vad ska jag göra ? Ringa överförmyndare och beskriva hur det är?

Mvh Andreas

Svar på tråden Hjälp / förvaltare / sambo