• Elisabetmaria

Nån som har provat nattljusolja för att bli gravid ?

Jag fick tipset om att köpa nattljusolja för o öka mina chanser att bli gravid , min cykel har varit lite konstig den senaste tiden o detta ska ju kunna hjälpa mot de .

Men blir osäker över hur man ska ta detta ? Vissa värkade äta de hela tiden men såg nån som skrev att man bara ska äta från mensens första dag och sen fram till ägglosningen bara och sen ha uppehåll då de inte va bra o äta de fram till bim .

Är de nån som har provat nattljusolja och isåfall hur åt ni de ? Varje dag eller bara mellan mens o ägglosning ?

Hjälpte de er o bli gravida ? :)

• Svar på tråden Nån som har provat nattljusolja för att bli gravid ?
  • Anonym (K)

Nej, jag provade att knulla. Det funkade för mig.

• Anonym (K)
    Anonym (K) skrev 2017-11-13 18:05:14 följande:

Nej, jag provade att knulla. Det funkade för mig.

Förlåt, kunde inte låta bli.
  • UndrandeSökare

Elisabetmaria- Jag har inte prövat nattljusolja, men däremot har jag prövat Munkpeppar (Agnus Castus) i 3 månader, sen slutade jag med det och testade Q10 och dhea. Men funkade inte för mig, visade senare när vi reste utomlands och gjorde sperm dna fragmrntationstest, att det var dnafel på spermierna (testet finns inte i Sverige endast utomlands).

Men testa dig fram och hoppas du hittar något som funkar för dig !

• Elisabetmaria

Oj vad jobbigt för er :( måste ni använda donator då eller hur gör man då ? :/

Hade inte tänkt o expremintera med olika naturmedel men nu börjar man bli så otålig så känner väl att man inte borde kunna förlora nått på de iallafall .

• UndrandeSökare

Elisabetmaria- Ja, spermadonation är enda alternativet då. Vi har valt dubbeldonation eftersom jäg fyllt 40åt och äggen har sämre kvalitet då.

Hur länge har du och mannen försökt bli gravida? Om ni har försökt i 12 månader utan plus (eller 6 månader om du fyllt 40år) så kan du kontakta sjukvården för en infertilitetsutredning.

• Elisabetmaria

Inte riktigt ett år en , så hopps verkligen de tar sig snart så man slipper gå igenom en utredning . Men självklart måste man ju om de inte tar sig snart .

Svar på tråden Nån som har provat nattljusolja för att bli gravid ?