• Anonym (Ensam)

Söker någon 40+ som försöker få barn

Hej! Har haft många MF och är nu 41. Har ett barn som vi mirakulöst lyckades få för 4 år sedan. Nu kämpar vi för ett syskon men det vill sig inte, blir bara MF. Finns det någon i liknande situation?

• Svar på tråden Söker någon 40+ som försöker få barn
  • Anonym (30+)

Såg till om du vill ha 30+ nära Göteborg?

• Anonym (Ensam)

Gärna 30+ oxå, att dela många MF är fullt tillräckligt! Vad är din historia?

• Anonym (Snart 40)

Hej TS, hur går det för er?

jag blir 40 i vår och försöker bli gravid med mitt tredje barn via ivf. Är väldigt stressad över åldern och försöker undvika att googla på graviditetschanser vid 40. Du har ju lyckats naturligt en gång så har mycket bättre förutsättningar än jag men chanserna är ändå för låga för att någon i vår ålder ska känna sig säker på att det blir ett barn. Har ni funderat på att kolla upp ägglossning och äggreserv om det dröjer? Har ni råd skulle jag försöka ta medicinsk hjälp så snart som möjligt eftersom det ökar chanserna.

• Anonym (Snart 40)
    Anonym (Snart 40) skrev 2017-11-19 11:17:19 följande:

Hej TS, hur går det för er?

jag blir 40 i vår och försöker bli gravid med mitt tredje barn via ivf. Är väldigt stressad över åldern och försöker undvika att googla på graviditetschanser vid 40. Du har ju lyckats naturligt en gång så har mycket bättre förutsättningar än jag men chanserna är ändå för låga för att någon i vår ålder ska känna sig säker på att det blir ett barn. Har ni funderat på att kolla upp ägglossning och äggreserv om det dröjer? Har ni råd skulle jag försöka ta medicinsk hjälp så snart som möjligt eftersom det ökar chanserna.

Hej igen, Vården borde kunna hjälpa er med missfallen. Vad jag förstått beror de antingen på kromosomfel eller på proppar i moderkakan. Det sistnämnda kan man får blodförtunnande mot. Jag har haft två missfall i år varav det senaste var i v 12 där fostret inte hade kromosomfel (hade hunnit göra NIPT) så vet hur frustrerande missfall är. Kram
  • Anonym (Ensam)

Hej anonym (snart 40)! Beklagar era MF

Vi har gjort alla undersökningar som finns att få inom svensk sjukvård och fått alla möjliga mediciner. Tyvärr hittar de inte felet. Kollat äggreserv och kvalitet, som var mkt god. Tyvärr är det inte så enkelt att det antingen är kromosomfel eller proppar. Tvärtom så har de studier där man trott att blodförtunnande skulle hjälpa (baserat på teorin proppar) inte gett ngt resultat. Det enda de visat är att TLC (tender, love and care) gett kvinnorna i studien mer. Dvs mer täta kontroller, bra bemötande, kontinuerlig läkarkontakt (samma läkare) etc. För oss har tlc inte räckt dock... Vi har haft 11 MF varav 10 på naturlig, spontan graviditet och det sista nu via ivf som vi testar som ett sista alternativ. Har två försök kvar. Frustrerande är det.

Hoppas att det går vägen för er nästa gång! <3 Du kan förresten läsa mer om olika behandlingar mm på www.fertilitetsguiden.com/wp/ (om du inte redan hittat den sidan).

• Anonym (Sekundär infertilitet)

Hej! Har du testat progesteronkräm? Jag är 40 år och försöker skaffa ett syskon. Jag ska börja med krämen till nästa cykel, tror att jag har kort lutealfas, så nu använder jag äl -stickor, för att se om jag överhuvudtaget har nån ägglossning eller om det är en kort lutealfas. Ska iaf för nästa cykel använda krämen för att stimulera ägglossning.

• Anonym (Snart 40)

Hur går det för er TS?

• Anonym (!)
    Anonym (Sekundär infertilitet) skrev 2018-03-07 06:47:24 följande:

Hej! Har du testat progesteronkräm? Jag är 40 år och försöker skaffa ett syskon. Jag ska börja med krämen till nästa cykel, tror att jag har kort lutealfas, så nu använder jag äl -stickor, för att se om jag överhuvudtaget har nån ägglossning eller om det är en kort lutealfas. Ska iaf för nästa cykel använda krämen för att stimulera ägglossning.

Krämen funkar inte!! Det är bara slöseri med pengar. Det finns inga bevis alls, det är alldeles för låg dos. 
  • Emilia2018

Vi har försökt med IVF och PGS -  NGS i Finland. av fem embryon bara ett verkade friskt vid screening för kromosomfel. Nu är jag så nervös för hur det kommer gå. Vi har bara en enda chans. 

Idag var vi på fertilitetplus, nu tar vi hjälp. Har lämnat prover för att kolla immunförsvaret.

Anonym (Ensam) skrev 2017-11-11 19:15:11 följande:

Hej! Har haft många MF och är nu 41. Har ett barn som vi mirakulöst lyckades få för 4 år sedan. Nu kämpar vi för ett syskon men det vill sig inte, blir bara MF. Finns det någon i liknande situation?

Hej hur går det?

Har de kollat ditt immunförsvar? Jag fick behandling för det, började i juni och plussade igår. Kan inte fatta!
Svar på tråden Söker någon 40+ som försöker få barn