• Anonym (Skakis)

Hjälp...

Jag gjorde medicinsk abort idag. Vecka 6+5 enligt vul. Idag när jag kom hem från sjukhuset och skulle gå toa så torkade jag mig och på pappret var det en klump som var gråaktig, inget blod eller så. Var det själva embryot? :-O Blöder mycket och får ut blodklumpar också, men just denna klump var av annan karaktär. Livrädd nu... varför skulle jag kolla på pappret för

• Svar på tråden Hjälp...
  • Anonym (A)

Vad är det du är livrädd för? Hela poängen med en abort är väl just att embryot ska ut?

• Anonym (Skakis)
    Anonym (A) skrev 2017-11-10 19:46:34 följande:

Vad är det du är livrädd för? Hela poängen med en abort är väl just att embryot ska ut?

Jo, så är det ju Men det blev ju lite extra verkligt om det nu var det jag såg. Är väl medveten om att jag gjorde ett aktivt val men det finns väl ingen anledning att vara spydig? Var en medmänniska istället
  • Anonym (A)
    Anonym (Skakis) skrev 2017-11-10 19:48:55 följande:

Jo, så är det ju Men det blev ju lite extra verkligt om det nu var det jag såg. Är väl medveten om att jag gjorde ett aktivt val men det finns väl ingen anledning att vara spydig? Var en medmänniska istället

Jag är inte ett dugg spydig. Jag ställde en fråga för att jag inte förstod din trådstart.
  • Anonym (Skakis)
    Anonym (A) skrev 2017-11-10 19:50:53 följande:

Jag är inte ett dugg spydig. Jag ställde en fråga för att jag inte förstod din trådstart.

Frågan var om det var det jag såg, men det kanske ingen vet iof. Ville nog mest skriva av mig och ha stöd...
  • Anonym (Kajsa)
    Anonym (A) skrev 2017-11-10 19:50:53 följande:
    Både spydig och oempatisk. Bara för att man gör abort självmant så vill man väl inte se vad som kommer ut. 
  • Anonym (Skakis)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-11-10 19:56:41 följande:

Både spydig och oempatisk. Bara för att man gör abort självmant så vill man väl inte se vad som kommer ut. 

Nej, aborten var väldigt jobbig pga olika saker så detta var inget lättvindigt beslut. Så att se vad jag såg kändes som ett hugg i magen... usch.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-11-10 19:56:41 följande:

Ja då får det väl låta spydigt och oempatiskt. Jag undrade vad hon var livrädd för. Det är väl självklart att det inte är kul att se ett foster när man gör en abort men det har hon ju gjort nu så det var högst oklart vad det var TS var livrädd för mer skulle hända. Att fostret kommer ut är som sagt hela poängen med en abort så att vara rädd för att fostret har kommit ut fattar jag inte. Är hon rädd för att fostret är kvar? Är hon rädd för att klumpen är något annat än ett foster? Är hon rädd för att blöda massor? Vad är det hon är rädd för?
  • Anonym (också skakis)

Hej Skakis,

det var med största sannolikhet embryot du såg. Jag har också gjort medicinsk abort. Och jag har samma erfarenhet. Så nu "vet" du att aborten gick som det var tänkt. Det är dags att gå vidare och släppa det hela nu. Jag kan förstå att du är skakis. Det var jag också. Ingen rolig erfarenhet. Men nu kan du gå vidare. Och ja, du kommer att kommma över det hela, om du bara låter alla sår läka ut.

• Anonym (Kajsa)
    Anonym (A) skrev 2017-11-10 20:15:45 följande:
    Ja då får det väl låta spydigt och oempatiskt. Jag undrade vad hon var livrädd för. Det är väl självklart att det inte är kul att se ett foster när man gör en abort men det har hon ju gjort nu så det var högst oklart vad det var TS var livrädd för mer skulle hända. Att fostret kommer ut är som sagt hela poängen med en abort så att vara rädd för att fostret har kommit ut fattar jag inte. Är hon rädd för att fostret är kvar? Är hon rädd för att klumpen är något annat än ett foster? Är hon rädd för att blöda massor? Vad är det hon är rädd för?
    Nej, det är uppenbart att du inte fattar. Rädsla är inte rationell, men det vet du inte det heller.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kajsa) skrev 2017-11-10 20:38:53 följande:

Nej, det är uppenbart att du inte fattar. Rädsla är inte rationell, men det vet du inte det heller.

Du vet ingenting om varken mig eller TS. För att hacka på andra om att vara spydiga är du väldigt otrevlig själv.
Svar på tråden Hjälp...