Hur länge brukar behandling med antabus pågå?
Ja som rubriken lyder, hur länge brukar man ta antabus i snitt ungefär?
Ja som rubriken lyder, hur länge brukar man ta antabus i snitt ungefär?
Många äter det hela livet andra, äter dom bara i början av slutet på alkoholdrickandet. Jag tror dock att dom flesta får återfall och slutar ta tabletterna.. Men har ingen statisk på nått jag sagt. Utan har bara observationer från dom jag känner till/ hört om.
Kändeen kille som tog Antabus, det var beordrat från tingsrätt och han höll nog på ungefär ett år med det om jag minns rätt. Däremot kunde han dricka trots Antabus, mao inte så effektivt.
Kändeen kille som tog Antabus, det var beordrat från tingsrätt och han höll nog på ungefär ett år med det om jag minns rätt. Däremot kunde han dricka trots Antabus, mao inte så effektivt.
Många äter det hela livet andra, äter dom bara i början av slutet på alkoholdrickandet. Jag tror dock att dom flesta får återfall och slutar ta tabletterna.. Men har ingen statisk på nått jag sagt. Utan har bara observationer från dom jag känner till/ hört om.
Okej , ojdå. Det skulle jag aldrig göra, det kan ju vara farligt.
Iofs går jag behandling frivilligt , om jag ville dricka skulle jag ju inte valt att gå behandling..
Det kanske är individuellt, jag har en komis som testade dricka med antabus som fick hjärtklappning med mera och trodde han skulle dö så det gjorde han aldrig om igen. Han sa att han aldrig varit så rädd i sitt liv och mått så dåligt tidigare..
Det gäller mig, jag har ätit dem ca ett år snart och tycker inte jag behöver det längre.
Har dock fått lämna leverprov och de var normala samt att jag inte fått några biverkningar så inte för den sakens skull men jag känner at jag inte behöver det.
Vill man dricka gör man det trots illamående och att man mår skit, jag tror inte A- lagarna eller de som ger upp hela sin familj mår bra precis. Man kan alltid testa, men det är ingen mirakel medicin som vissa påstår.
Det är inga problem att dricka även om går på antabus men det som händer är att man spyr och mår skit vilket är hela poängen med antabus.
Det gäller mig, jag har ätit dem ca ett år snart och tycker inte jag behöver det längre.
Har dock fått lämna leverprov och de var normala samt att jag inte fått några biverkningar så inte för den sakens skull men jag känner at jag inte behöver det.
Ja jag hoppas bara inte läkare mm kommer motsäga sig? Tycker det är dumt att stoppa i sig medicin i onödan, även om inte min lever blivit direkt påverkad så tror jag inte det är bra i längden ..
Tack