• Anonym (Framtiden)

Nu lämnar jag till slut!

Efter 12års äktenskap med en narcissistisk VD med en stor kärlek till alkohol har jag nått vägs ände. Nu är han ute hur huset! Nu är det dags att leva och andas för mig och barnen!

• Svar på tråden Nu lämnar jag till slut!
  • Rakad Apa

Grattis till ditt nya liv!

?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (Jo)

Grattis till ditt nya liv

• Giftigarelationer

Gratulerar till att ha tagit första steget! Att veta vad man vill är det första och kanske största steget. Omge dig av människor som vill dig och barnen väl och odla ömsesidiga relationer det är bästa motgiftet mot den giftiga relationen du levt i enligt min erfarenhet. Önskar dig varmt lycka till!

giftigarelationer.com

• Anonym (pajastroll)
    Fittollonet skrev 2017-11-10 12:11:13 följande:

Yey!

*styrkekjam*

Vad är det som ska diskuteras?

Varför du känner dig stor för att du anonymt vågar skriva könsord?

Har du alltid haft svårt att prata med det motsatta könet?

Harför bor du kvar hemma`?

Finns alltså massa att diskutera gällande dig, gällande ts så är det bra att hon dumpat en nolla.
    Så svårt är det inte att förstå trådens mening, om man har klarat grundskolan vill säga..
  • Anonym (Förstår)
    Anonym (Framtiden) skrev 2017-11-09 13:36:07 följande:

Efter 12års äktenskap med en narcissistisk VD med en stor kärlek till alkohol har jag nått vägs ände. Nu är han ute hur huset! Nu är det dags att leva och andas för mig och barnen!

Jag var du, du har en lång resa framför dig. Men det kommer att gå bra, inget är värre än att leva med narcissistisk personlighetsstörning. Hur mår du?
  • Anonym (Framtiden)

Oftast bra. Bättre än innan. Känner en del sorg.

• Anonym (Lis)

Heja dig! Jag har gjort samma resa. Varje gång jag tänker tillbaka tackar jag ?Gud? för att jag till slut tog steget och blev fri. Ta hjälp av psykolog när tvivel kommer. Skriv listor med allt du kan göra nu som du inte kunde göra med honom. Och listor med allt negativt med honom. Allt du störde dig på. Allt han fick dig att känna dig fel för. Det kan komma stunder när du behöver påminnas. Och grattis till att ha gett dig själv chansen att bli lycklig och må bra!

• Anonym (My)

TS Jag blir oerhört glad för din skull. En sån lättnad det måste vara. Önskar dig stort lycka till.

Är mitt i den skit du har lämnat och lär aldrig komma ur den. 

En fråga till er här som varit med om samma sak: Hur har er partner reagerat på att ni gjort slut?

• Anonym (Förstår)
    Anonym (My) skrev 2017-12-05 00:58:03 följande:

TS Jag blir oerhört glad för din skull. En sån lättnad det måste vara. Önskar dig stort lycka till.

En fråga till er här som varit med om samma sak: Hur har er partner reagerat på att ni gjort slut?

Det klassiska om det verkligen är en man med narcissistisk p-störning är att de hittar en annan kvinna att dra energi och kraft ur, och när det sker är du luft, ingenting. Även om ni har barn, 20 års äktenskap eller annat förankrande så finns det inte som något av värde för honom i det läget. Det ungefär, hände mig. Det märkliga är att det förmodligen ska vara någon form av bestraffning, men det gör mig bara friare i sinnet. Ingen kontakt - ingen energitjuv. 

Främsta rådet. Lita aldrig på återvändanden även om avsikten tycks vara god - det är som att allt börjar om. Varningslampa på det
  • FuckGoggleAskMe
    Pope Joan II skrev 2017-12-05 17:51:54 följande:
    Är narcissister som också är verkställande direktörer värre än andra?

Precis min undran, är det kanske värre än en narcisstisk bokhållare, men bättre än en dito egen företagare?
  • Anonym (Framtiden)
    Anonym (My) skrev 2017-12-05 00:58:03 följande:

Det var inget stort som tippade över mig men när det skedde visste jag med säkerhet att det var dit men inte längre.

Jag trodde aldrig jag skulle behöva agera men han blev värre och värre, beteendet försämrades desto bättre karriären gick. Barnen mådde dåligt och ja då var det stopp.

Nu väntar jag på att han ska försöka tvinga mig att sälja huset. Han växlar mellan ilska och martyrskap.
  • Anonym (Kvalificerad)
    Pope Joan II skrev 2017-12-05 17:51:54 följande:

Är narcissister som också är verkställande direktörer värre än andra?

Min kvalificerade gissning är att olika socialgrupper statistiskt sett har olika lätt att hålla fasaden. En person med bra karriär, gott anseende utåt och stort nätverk är nog rätt slug och kan statistiskt sett hålla fasaden längre (kanske även inför sitt offer) än exv en karriärmässigt misslyckad och paranoid narcissist utan nätverk som främst klarar sig genom att isolera sig, byta bekanta och hålla alla människor ifrån varandra så att ingen får veta vad den andra vet.

Bakom hemmets stängda dörrar är det väl inte någon nämnvärd skillnad, men hur länge fasaden håller och sannolikheten att sanningen kommer fram spelar roll.
  • Anonym (Heroin)

Fel forum? Här handlar det om missbruk av diverse mer eller mindre skadliga substanser. Du kanske borde lägga in detta i nåt relations/skiljsmässo delforum?

• Anonym (Framtiden)
    Anonym (Heroin) skrev 2017-12-11 21:23:22 följande:

Fel forum? Här handlar det om missbruk av diverse mer eller mindre skadliga substanser. Du kanske borde lägga in detta i nåt relations/skiljsmässo delforum?

När jag lämnar pga av alkoholism? Intressant.
Svar på tråden Nu lämnar jag till slut!