• Taggadtillhundra

Måste jag träffa släkten?

Hejsan hejsan! Jo det är så att min mamma gifte sig i somras och nu vill hon att jag ska följa med till hennes mans jättegamla mamma (som jag aldrig träffat mer än på bröllopet) och fika. Sen tänker hon även ?tvinga mig? att jag ska vara med när det är kalas för honom när han fyller år. Det är bara hans sida av släkten som kommer och helt ärligt talat så har jag ingen lust att träffa dem. Jag har knappt träffat någon av de förut, har heller ingen lust att träffa eller bekanta mig med de. Det är inte så att hans släkt besår av hemska människor men jag känner verkligen inget behöv av att träffa de. Jag gillar inte fikbröd särskilt mycket och att slösa en hel dag med att vara omringad av folk som kommer fråga varför jag ej äter fikan, vad jag ska göra i framtiden och alla dessa standard frågor man får känner jag att det kan jag utan tvekan skippa. Problemet är bara att jag bor hemma och mamma som sagt tänker ?tvinga mig? säger hon. Undrar nu vad jag ska göra för att slippa den här skiten?

• Svar på tråden Måste jag träffa släkten?
  • Anonym (N)

Men herregud, om det känns viktigt för din mamma så kan du väll ibland någon gång följa med? Eller är det väldigt långt bort? Vad är det som är så hemskt? Skärp dig lite nu och gör din mamma lite glad en eller två gånger om året.

• Anonym (jk)
    Anonym (N) skrev 2017-11-08 19:13:21 följande:

Men herregud, om det känns viktigt för din mamma så kan du väll ibland någon gång följa med? Eller är det väldigt långt bort? Vad är det som är så hemskt? Skärp dig lite nu och gör din mamma lite glad en eller två gånger om året.

Ni svenskar är patetiska som fullständigt skiter i att besöka era päron... Vi invandrare tar hand om våra päron på alla vis precis lika mycket som de har tagit hand om oss när vi vart små
  • Anna74a

Fast det här handlar om en familj som är splittrad. Brukar det vara lika då med vad det gäller invandrarfamiljer?

• Taggadtillhundra
    Anonym (N) skrev 2017-11-08 19:13:21 följande:

Nu är det så att jag är väldigt upptagen hela veckorna och när jag får chansen är jag gärna bara för mig själv och laddar upp mina batterier och gör något som jag njuter av. Att då behöva träffa människor som jag inte känner känns väldigt jobbigt. Jag är en introvert människa kan man nog säga. Jag kan väl göra de glada på nåt annat sätt ändå?
  • Carambolan

Jag tycker också att du ska bita ihop och träffa dem för att göra din mamma glad. Även om det inte är din släkt så är det faktiskt din mammas släkt nu och de är säkert fruktansvärt nyfikna på dig. Gå dit, ät en bulle, svara artigt på deras frågor om hur det går i skolan och vad du vill bli när du blir stor, sen ursäktar du dig med att du tyvärr är väldigt upptagen och måste ge dig av tidigt.

• Anonym (Elina)

Du kan göra det en gång?Eller nångång ?Men gör som du vill.

• Anonym (N)
    Anonym (jk) skrev 2017-11-08 19:25:29 följande:

Ni svenskar är patetiska som fullständigt skiter i att besöka era päron... Vi invandrare tar hand om våra päron på alla vis precis lika mycket som de har tagit hand om oss när vi vart små

Nu var det väll ändå ts du kanske skulle svara på och inte mig som tyckte att ts visste skulle följa med och hälsa på mannens släktingar? Du verkar ha läst helt fel dessutom eftersom det inte handlar om att hon ska hälsa på sin mamma, hon bor dessutom med sin mamma, utan hennes mammas nya mans släkt. Gör om gör rätt.

Ni invandrare borde lära er svenska...
Svar på tråden Måste jag träffa släkten?