Måste jag träffa släkten?
Hejsan hejsan! Jo det är så att min mamma gifte sig i somras och nu vill hon att jag ska följa med till hennes mans jättegamla mamma (som jag aldrig träffat mer än på bröllopet) och fika. Sen tänker hon även ?tvinga mig? att jag ska vara med när det är kalas för honom när han fyller år. Det är bara hans sida av släkten som kommer och helt ärligt talat så har jag ingen lust att träffa dem. Jag har knappt träffat någon av de förut, har heller ingen lust att träffa eller bekanta mig med de. Det är inte så att hans släkt besår av hemska människor men jag känner verkligen inget behöv av att träffa de. Jag gillar inte fikbröd särskilt mycket och att slösa en hel dag med att vara omringad av folk som kommer fråga varför jag ej äter fikan, vad jag ska göra i framtiden och alla dessa standard frågor man får känner jag att det kan jag utan tvekan skippa. Problemet är bara att jag bor hemma och mamma som sagt tänker ?tvinga mig? säger hon. Undrar nu vad jag ska göra för att slippa den här skiten?