• Anonym (Så älskad)

Kanske helt irrationell men behöver hjälp med en sak

Mitt högt älskade djur måste avlivas snart pga svåra sjukdomar. Jag har så svårt att bestämma dag pga att en närstående gick bort imorgon och vi fick reda på det i övermorgon (fast det var för många år sen alltså). Jag känner att dom dagarna tillhör den personen och vill inte blanda mitt djur med dennes dag(ar). Inte pga personen själv som jag stod nära men pga den personens familj som jag har ett minst sagt komplicerat och inte speciellt bra förhållande till. Är jag helt irrationell som ens tänker så?

• Svar på tråden Kanske helt irrationell men behöver hjälp med en sak
  • riboflavin

Ja, lite irrationell är du. Lägg undan såna tankar och tänk oå vad som är bäst för djuret i fråga.

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Så älskad)
    Tow2Mater skrev 2017-11-08 17:45:45 följande:
    Men vänta till slutet av veckan då.
    Men det är torsdag och fredag som det gäller och sen är det helg så vi skulle behöva vänta till måndag isf om ingen katastrof inträffar innan dess förstås.
  • Anonym (Så älskad)
    riboflavin skrev 2017-11-08 17:46:22 följande:
    Ja, lite irrationell är du. Lägg undan såna tankar och tänk oå vad som är bäst för djuret i fråga.
    Jag skulle aldrig låta mitt djur lida. Jag tror att det skulle gå bra tills på måndag förutsatt att ingen katastrof inträffar men det kan jag ju aldrig veta på förhand.
  • Anonym (Så älskad)
    Tow2Mater skrev 2017-11-08 17:57:06 följande:
    Du avlivade inte förra veckan för att...?
    Tänk att du aldrig missar en chans att vara otrevlig och jävlig mot folk. Jag visste inte att djuret var sjukt förra veckan. Är det okej med dig eller borde jag ha kunnat förutspå framtiden för att inte hamna i den här situationen?
  • Tow2Mater
    Anonym (Så älskad) skrev 2017-11-08 18:02:23 följande:
    Tänk att du aldrig missar en chans att vara otrevlig och jävlig mot folk. Jag visste inte att djuret var sjukt förra veckan. Är det okej med dig eller borde jag ha kunnat förutspå framtiden för att inte hamna i den här situationen?
    Men klart man undrar, om såna speciella dagar kommer en speciell vecka och det handlar om "svåra sjukdomar"; jag gissde att sjukdomarna inte upptäcktes igår. Men jag vet ju inte, därfor frågar jag. Om det nu var så, vad menar du folk ska säga? Du kan avliva imorgon, eller vänta till måndag.
Svar på tråden Kanske helt irrationell men behöver hjälp med en sak