• Anonym (undrar)

Förälder luktar sprit

Jag är en person som aldrig dricker alkohol för att jag inte Tycker att det är gott helt enkelt men vet att de flesta dricker då och då och det är helt normalt. Nu till mim undran: jag kan ingenting om alkohol och frågar därför er här: Jag har en mamma till en son som vissa dagar i veckan åker buss med mig, sin son och min son till skolan barnen går i.

Vissa dagar åker jag med pappan. De gånger jag åker med honom så luktar han sprit. Han beter sig dock normalt men är ovanligt glad Verkar inte full alls dock. Jag undrar om detta är ett problem? Kan man dricka en skvätt Alkohol på morgonen utan att det behöver vara något eller är detta ett varningstecken? Jag kan verkligen inte ett dugg om detta och dömer inte föräldern heller om det skulle röra sig om skadligt bruk. Det finns i såfall en anledning men visst tänker jag på pojken. Vad anser ni?

• Svar på tråden Förälder luktar sprit
  • Anonym (A)

Bara för att utesluta, det är inte stark munskölj han luktar då?

• Anonym (Skolförälder)

Dricker man sprit på morgonen så är man alkholist, det är min uppfattning.

• Anonym (Skolförälder)

Och självklart är det inte bra för barnet .

• Anonym (undrar)
    Anonym (A) skrev 2017-11-08 09:50:21 följande:

Bara för att utesluta, det är inte stark munskölj han luktar då?

Nja, alltså det luktar alkohol som det gör när folk druckit en del. Den lukten är jag 100%säker på men jag vet ju inte om det kanske inte är något problem liksom. Han berättade idag när jag frågade varför han inte kör bil mer att han inte gjort det på några månader för att han tappat intresset.

Han körde varje dag tidigare. Nu har han ställt av bilen sa han. Hans fru är en underbar människa och hon berömmer alltid sin man och han verkar vara så himla bra ned barnen. Världens bästa pappa har jag tänkt men något känns fel här.

Frun har perioder när jag inte får tag i henne och hon beter sig kinstigt för att sedan komma tillbaka igen.
  • Johan75

Det tar väl ett tag innan man har alkoholdoft i utandningsluften? Man dricker spriten, alkoholen tas upp av blodet, blodet cirkulerar i kroppen och sen kommer alkohollukten när blodet kommer åter till lungorna för att syrsättas. Munnen kan ju lukta av det man dricker (typ öl), men för att utandningsluften ska lukta av alkohol så behöver det ha gått en tid sedan intaget. 

Behold, i come as a thief.
  • taquine
    Anonym (undrar) skrev 2017-11-08 10:02:13 följande:
    Nja, alltså det luktar alkohol som det gör när folk druckit en del. Den lukten är jag 100%säker på men jag vet ju inte om det kanske inte är något problem liksom. Han berättade idag när jag frågade varför han inte kör bil mer att han inte gjort det på några månader för att han tappat intresset.

Han körde varje dag tidigare. Nu har han ställt av bilen sa han. Hans fru är en underbar människa och hon berömmer alltid sin man och han verkar vara så himla bra ned barnen. Världens bästa pappa har jag tänkt men något känns fel här.

Frun har perioder när jag inte får tag i henne och hon beter sig kinstigt för att sedan komma tillbaka igen.
    Att han ställt av bilen låter ju skumt och tappat intresset? Bil kör ju många för att ta sig till jobb, hämta ungar m.m
    Men dricker han på morgonen så är det ju bäst för både barn och andra trafikanter att han låter bilen stå.
    Goodness me
  • Anonym (A)
    ja, alltså det luktar alkohol som det gör när folk druckit en del. Den lukten är jag 100%säker på men jag vet ju inte om det kanske inte är något problem liksom. Han berättade idag när jag frågade varför han inte kör bil mer att han inte gjort det på några månader för att han tappat intresset.

Det låter onekligen illavarslande.

Johan75, nog luktar man väl ändå av "ny" sprit också? Jag kan ta ett glas vin och det kan man lukta sig till på mig direkt.
  • BossHoss

Vissa gammaldags parfymer tycker jag stinker ren sprit.
    Viktigt at du inte tar fel på lukterna i detta fall.
    Är man såppas påverkad att man luktar sprit brukar det märkas på personen ganska tydligt att denne är full

• taquine
    BossHoss skrev 2017-11-08 10:10:08 följande:

Vissa gammaldags parfymer tycker jag stinker ren sprit.
    Viktigt at du inte tar fel på lukterna i detta fall.
    Är man såppas påverkad att man luktar sprit brukar det märkas på personen ganska tydligt att denne är full

Vana alkisar kan nog uppträda "normalt" fast de druckit.
    Goodness me
  • BossHoss
    taquine skrev 2017-11-08 10:13:32 följande:
    Vana alkisar kan nog uppträda "normalt" fast de druckit.
    möjligt men jag har iinte träffat någon som luktar sprit som inte man tydligt märker på rörelser och tal att denne är påverkad. Även alkoholister
Svar på tråden Förälder luktar sprit