• Jajaa

Vad krävs för att biologiska pappan ska få gemensamvårdnad?

Det är så att mitt barns biologiska pappa stack ifrån oss när dottern va 6 månader som nu är 8 år bor med mig och min sambo som flyttade in när hon var cirka 2 år. Hon känner ju att han är hennes pappa och alltid varit det.

Nu är det så att bio-pappan har börjat höra av sig och det va jag trots dom många åren borta ändå positiv till och jag sa att han var välkommen att träffa henne hur mycket han ville, men inte hur lite han ville. han kom en gång för ett halv år sedan och sen vid två tillfällen sagt samma dag som det varit bestämt/preliminärt att han skulle träffa henne att han inte kan komma pga olika påståenden. Vilken jag förklarade för honom att det inte går att göra så om man ska få en relation med sitt barn.

Han började bråka och drog upp att han ska försöka få delad vårdnad etc för att jag tycker att han ska sköta sin relation med dottern eller inte finnas med alls.

Jag tror ju egentligen inte att han har någon som helst chans men jag vill ändå fråga om han går upp i rätten vad tror ni är det bästa han kan få för dom?

• Svar på tråden Vad krävs för att biologiska pappan ska få gemensamvårdnad?
  • äldreochklokare

svårt att svara på eftersom det bedöms från fall till fall, men det verkar åtminstone högst osannolikt att han bara pang bom skulle få vårdnad med den bakgrunden. Tror du verkligen att han skulle orka ta kontakt med advokat och köra hela processen, eller är det bara tomma ord? 

• Jajaa

Han påstår att han redan har en advokat, och att när jag tog ensamvårdnad Om dottern så påstår han att dom gjorde fel då han inte fick höras (dom letade efter honom i ett halv år och skickade brev utan resultat) så han tror väl typ att han ska få tillbaka den bara för att han inte fick säga sitt!

Orkar bråka i rätten gör han nog det är värre med att träffa dottern det verkar vara väldigt svårt för honom...

Svar på tråden Vad krävs för att biologiska pappan ska få gemensamvårdnad?