• Mikiz

Allergi?

Hej.

Min dotter är snart 19 veckor. Jag hel ammar.

Hon ha problem på nätterna, fiser och är väldigt gasig i magen. Vaknar ofta av sina egna fisar.

Äter väldigt ofta på nätterna 3-8 ggr. Somna oftast efter. Så rapar ju aldrig på nätterna. Sköter magen 1-7 ggr om dagen.

Är en pigg o glad tjej för övrigt.

Tips och råd?

Tacksam för råd

• Svar på tråden Allergi?
  • Mikiz

För hon somna alltid efteråt. Ha svårt att rapa för övrigt me.

• Meriall

Du kan prova att rapa henne sovandes, lägg upp mot axeln och låt henne sova så en stund när du buffar lite. Viktigt att hennes armar är uppåt och inte neråt. Min dotter var också svårrapad men det funkade oftast efter typ tio min om jag gjorde så och gungade lätt. Sedan sov hon igenom det men det gör inget.

• Meriall

Försök minska antalet ggr hon äter på nätterna också. Truga lite så hon äter mer när hon äter och försök hålla fyra timmar emellan på ett ungefär. Ofta verkar de hungriga för att magen bråkar och att äta är tröstande/hjälper mot magontet tillfälligt men man skjuter bara upp det på så sätt så det blir mer sedan.

• Mikiz

Ha testat det innan vet ja funkade till o från. Väldigt svårt att somna om igen. Sover väldigt oroligt om nätterna. Hon har ingen napp så är därför hon suttar så ofta. Behöver de för att kunna somna . Sutta sig te sömns. Så tror ju inte hon äter alla gånger. Tror du det är därför hon fiser så mycket pga att hon ej rapas?

• Meriall

Jo luften kommer ju in när de äter och kommer den inte ut via rap så blir det fisar istället. Min tjej äter sig också till sömns men har inte haft ont av fisarna. Har din det? Jag tolkade det du skrev som det men kanske läste lite snabbt. Annars gör det ju inte så mycket om det blir det istället.

• aztec

Min äldsta var jätte känslig om jag inte rapade henne, var jättejobbigt om nätterna, blev mycket sovande halvsittande i sängen så jag kunde rapa samtidigt. Men alternativt var ont i magen med fisar och sov sämre så... Det gick över tillslut. Lycka till.

• Mikiz

Ja hon fiser väldigt mycket om nätterna. Hon vakna oftast av dom. Som sagt e väldigt svår rapad även på dagarna så bli ju en hel del kräk då hon ej lyckas rapa.????

Svar på tråden Allergi?