Min mamma kommer dö..
Jag vet egentligen inte vad jag vill få ut av det här inlägget, kanske prata med någon i liknande situation eller bara lufta mina tankar.
Jag bär på en stor sorg, min mamma är döende. Vi vet inte om hon har 6 månader eller några år kvar. I bästa fall några år. Och jag känner en sådan sorg redan nu. Hon kommer inte få se sina efterlängtade barnbarn växa upp, mina barn kommer inte få ha den starka kvinnan i sina liv. Hon är, och har alltid varit, min klippa i livet. Hon har alltid stöttat mig genom allt i livet, både glädje och sorg. Jag sörjer allt hon kommer gå miste om, allt jag kommer vilja ha med henne på i framtiden.
Det är ibland som att jag springer rakt in i en vägg, och det slår mig att hon kanske snart inte finns kvar. Jag försöker slå bort tankarna så fort de kommer, men de biter sig fast och jag kan inte sluta gråta.
Jag känner också så oerhört för min far, hon är även hans stora klippa i livet. De har levt över 40 år tillsammans, nyligen blivit pensionärer båda två. De har jobbat hårt för att komma dit de är idag, ingen av dem skulle lämna den andra för något i världen och så blir det så här.. Jag ser paniken i min far när mamma pratar om sin sjukdom. Han kommer bli ensam kvar. Det är jag som följer mamma på läkarbesök, han orkar inte.
Hur hanterar man sånt här? Jag får panik, samtidigt som jag känner mig oerhört samlad, men det brister ibland och jag kan inte greppa det, kan inte förstå. Det händer inte mig, oss. Det är som att det är någon annan som är drabbad, men ändå inte.