Magsjuk eller vad?
I tisdags avslutade vi vår familjesemester i Turkiet och packade in oss i en buss och åkte till flygplatsen. Åksjuk som jag är så började jag må illa.
Jag har mått illa sedan vecka 8 (är i vecka 16 idag) så egentligen va det inte speciellt anmärkningsvärt att jag mådde illa i huvudtaget, åksjuk el ej.
Nå väl, jag åt på planen (yes vi bytte plan hela tre gånger) och jag åt så fort mat erbjöds, och mådde illa så fort det blev lite turbulens. Tänkte att det är säkert som innan.
I bussen från flygplatsen på vägen hem till hemmet började jag kräkas nått vansinnigt. DET hör dock till ovanligheten, kräktes lite smått från vecka 14. Men inte alls som detta. Sedan dess har jag mått såååå illa och ägnade gårdagen åt att kräkas som en kalv och sova (totalt helt slut)
Tänker att jag kanske är magsjuk, men ingen annan i familjen är det. Inte är jag heller dålig i magen. Idag har jag ätit lite, och illamåendet med "tomma" kräkningar körde igång på kvällen igen.
Vad i all sina dar är det frågan om?
Jag ska kontakta vårdcentralen igen i morgon (snackade med dom igår och de hade heller ingen aning om vad det kunde röra sig om. Ev bara graviditeten som börja göra mig så dålig)
Listeria va högst osannolikt enligt ssk, oftast ska feber vara vanligt. Vilket jag inte har.
Usch å blä, jag hade önskat att det enbart va de tjusiga skorna jag fick med mig hem från turkiet, men det verkar som att de fick sällskap...