• sirat

Kan inte hitta min rek

Hej !

Jag har hamnat i en svår situation och undrar om nån kan ge mig råd angående den .

För två veckor sedan sålde jag smycken på tradera,skickade paketet med rek och väntade två veckor tills jag slängde kvittot ,jag tänkte att brevet har säkert kommit fram annars skulle köparen kontakta mig men idag skrev hon att hon var på semester och när hon kommit hem så fick hon inget brev och hennes make som var hemma under dessa veckor har inte heller sett något brev

Nu undrar jag hur jag ska göra ?vill inte vara orättvis men samtidigt vill jag ej förlora både smycken och pengar.

Kan man lösa problemet på något sätt?

• Svar på tråden Kan inte hitta min rek
  • Anna60

Du har väl adressen kvar? Gå då till inlämningsstället och berätta det du berättat ovan. De har säkert alla uppgifter kvar i datorn.

• moaguuun

Men skickade du inte kvittot till köparen, som då skulle kunna spåra paketet? Annars kan ju köparen inte veta om du verkligen skickade det rek. Hur mycket pengar rör det sig om?

• Anna60
    moaguuun skrev 2017-11-01 15:02:21 följande:
    Men skickade du inte kvittot till köparen, som då skulle kunna spåra paketet? Annars kan ju köparen inte veta om du verkligen skickade det rek. Hur mycket pengar rör det sig om?
    Hon ska inte skicka något kvitto. Det gör posten när försändelsen kommit. Mottagaren får ett bevis i brevlådan som skall tas med för att hämta ut försändelsen.
  • moaguuun

Antog att hon skickat det rekommenderat, då får man ju ett nummer så köparen kan spåra paketet.

• Kanttant

Som Anna60 sa så kan du gå dit du lämnade in ditt Rek. Om du vet exakt vilken dag du skickade borde de kunna hitta det åt dig, inte så galet många Rek som skickas varje dag per inlämningsställe. Kan ta en liten stund, men man brukar kunna hitta det.

• sirat

Har äntligen hittat brevet:)blev väldigt stressad på grund av det .

Det var skickad med rek men både vi råkade radera våra meddelande)

Svar på tråden Kan inte hitta min rek