• frökenkonkret

"Till vanligt ja"

Ja, precis som det står. Vad betyder det? Är det en svensk mening? Förstår man vad den som säger detta menar? Skulle man förstå det i ett sammanhang?

• Svar på tråden "Till vanligt ja"
  • Anonym (ååå)

Nej på alla dina frågor. Jag jobbar med svenska språket varje dag men jag förstår faktisk inte detta på något vis alls. 

• frökenkonkret
    Anonym (ååå) skrev 2017-10-31 20:53:31 följande:

Nej på alla dina frågor. Jag jobbar med svenska språket varje dag men jag förstår faktisk inte detta på något vis alls. 

Tack för svar!
  • Carambolan

Betyder ingenting i mina ögon.

• nnnnnnnn

Då måste det vara ett extremt tydligt sammanhang tex:
    - ska jag ställa in vredet på "extra hög känslighet" eller vrida det till "vanligt"?
    - till vanligt ja

men även här fattas det lite info tex  -  till "vanligt", ja

Om personen inte är svensk eller har språksvårigheter så får man väl försöka tolka det utifrån sammanhanget, men lösryckt betyder det inget vettigt.

• Kerubmamman

Lösryckt så går det inte att tyda. Man får antagligen se till kontexten. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • frökenkonkret
    frökenkonkret skrev 2017-10-31 01:09:54 följande:

Du använder ju bara ordet ambualnsförare ihop med att du inmundigar alkohol. Men du försäkrar att du inte dricker på jobbet. Mao var du full i lördags och du är full nu, det förklarar ju endel, att jag sitter och tjafsar med en alkis.

Till vanligt ja.

Som ovan såg inlägget ut, där jag fick "till vanligt ja" som svar. Någon som förstår? Jag föreslog att det kanske skulle stå "som vanligt ja" men det förnekades. 
  • nnnnnnnn
    frökenkonkret skrev 2017-10-31 21:37:17 följande:
    Till vanligt ja.

Som ovan såg inlägget ut, där jag fick "till vanligt ja" som svar. Någon som förstår? Jag föreslog att det kanske skulle stå "som vanligt ja" men det förnekades. 
    Som vanligt, ja?

men om du tjafsar med en alkis så är det väl inte konstigt att du får osammanhängande/felaktiga svar?
  • Kerubmamman

Hen har antagligen sagt/skrivit fel men vägrar erkänna sitt misstag. 

Antingen släpper du det eller så ber du om nån slags källhänvisning på uttrycket om du vill fortsätta tjafsa. 

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • frökenkonkret
    Kerubmamman skrev 2017-10-31 22:39:50 följande:

Hen har antagligen sagt/skrivit fel men vägrar erkänna sitt misstag. 

Antingen släpper du det eller så ber du om nån slags källhänvisning på uttrycket om du vill fortsätta tjafsa. 

Släpper det inte, då det ingår i en mkt större helhet. Kommer anmälas snart. Men ville mest förtyldiga, även om personen ändå inte fattar. Eller troligen fattar hon, hon vill bara jävlas!
Svar på tråden "Till vanligt ja"