"Till vanligt ja"
Ja, precis som det står. Vad betyder det? Är det en svensk mening? Förstår man vad den som säger detta menar? Skulle man förstå det i ett sammanhang?
Ja, precis som det står. Vad betyder det? Är det en svensk mening? Förstår man vad den som säger detta menar? Skulle man förstå det i ett sammanhang?
Nej på alla dina frågor. Jag jobbar med svenska språket varje dag men jag förstår faktisk inte detta på något vis alls.
Nej på alla dina frågor. Jag jobbar med svenska språket varje dag men jag förstår faktisk inte detta på något vis alls.
Betyder ingenting i mina ögon.
Då måste det vara ett extremt tydligt sammanhang tex:
- ska jag ställa in vredet på "extra hög känslighet" eller vrida det till "vanligt"?
- till vanligt ja
men även här fattas det lite info tex - till "vanligt", ja
Om personen inte är svensk eller har språksvårigheter så får man väl försöka tolka det utifrån sammanhanget, men lösryckt betyder det inget vettigt.
Lösryckt så går det inte att tyda. Man får antagligen se till kontexten.
Du använder ju bara ordet ambualnsförare ihop med att du inmundigar alkohol. Men du försäkrar att du inte dricker på jobbet. Mao var du full i lördags och du är full nu, det förklarar ju endel, att jag sitter och tjafsar med en alkis.
Hen har antagligen sagt/skrivit fel men vägrar erkänna sitt misstag.
Antingen släpper du det eller så ber du om nån slags källhänvisning på uttrycket om du vill fortsätta tjafsa.
Hen har antagligen sagt/skrivit fel men vägrar erkänna sitt misstag.
Antingen släpper du det eller så ber du om nån slags källhänvisning på uttrycket om du vill fortsätta tjafsa.