• Lsemma

Är min väns man homosexuell?

En god vän till mig träffade en man för lite över ett år sedan och är idag gravid med hans barn.

Han verkade vara en stabil bra man, fram till att han sluta hålla sina löften. Bland annat gällande giftermål, flytta ihop osv.

De bor inte tillsammans och väntar ett barn ihop.

Min vän börjar nu misstänks att han skulle vara homosexuell och här kommer anledningarna till varför; Han visar inge vidare känslor gentemot henne och framför allt inte för barnet i magen. Han är extremt mån om sitt utseende genom att dedikera all sin tid åt träning, rakar sig konstant, otroligt hygienisk och köper dyra och fina kläder till sig själv. Hans Facebook är full av bilder på han själv där hans spänner sina muskler eller håller armen omkring en annan man. Han vill sällan ha sex och när de väl har så har han problem vid utlösning eller blir slak under akten. När de väl är sexuella med varandra, vill han ofta testa på bakifrån ( vilket hon inte är villig till, men han forsätter att försöka med det ändå) Och slutligen en sak kom känns ganska avgörande kring detta är att varje gång de haft sex så har det slutat med att hon fått urinvägsinfektion och då fått undersöka det hos läkaren och de kollar vidare på labb och VARJE gång har hon fått samma svar och det är att hon fått en bakterie som tillhör i analen. Och då har hon alltså aldrig haft sex med honom bakifrån och de båda sköter sin hygien exemplariskt. Läkarna själva har frågat om hon misstänker sin kille för otrohet.

Så hjälp oss gärna att komma fram till om han är otrogen och möjligtvis med en man då och inte kvinna.

• Svar på tråden Är min väns man homosexuell?
  • Trevlig man

Ja fyfan han e homo...hörs direkt på din beskrivning... Ngt mer du vill veta?

• Anonym (Lina)

Varför säger du fyfan? Är de något fel vara gay?

• Lsemma

Det är ju det vi misstänker, men man vill inte ta några förhastade slutsatser liksom. Sen är det ju fortfarande funderingar kring om han då faktiskt träffar andra ( män) bakom hennes rygg, med tanke på det jag skrev längst ner i tråden.

Jag tror han använde "fyfan" som ett uttryck bara, men jag vet inte. Oavsett vad är det absolut inget fel med homosexualitet och hoppas ingen annan här har problem med det heller.

Vi vill gärna bara ha ett mer klart svar kring alla frågor om hans sexuellaläggning och om han är otrogen

• Anonym (.)

Men problemet är ju egentligen inte om han är gay eller ej. Däremot verkar han ju inte vara nån toppenkille direkt, det är ju ett större problem.

• Lsemma

Självklart är det inte ett problem i sig om han nu är homosexuell, men i detta fall blir det ett problem om han då startat en relation och skaffat barn med en kvinna som tror att han är hetero. Är han inte ärlig med sin sexuellaläggning, så är det inte rätt mot henne som trodde hon gått in i en relation med en heterosexuell man.

För just nu är det bara massor av frågetecken för hennes del kring allting och hade hon fått veta att han faktist var homosexuell, så hade det gett mer klarhet kring saker och ting.

Nej, toppenkille är han inte och det är ett stort problem.

• Anonym (hm2)

det är lättlöst säg åt din kompis att köpa en strapp-on så kan hon ta honom bakifrån alla dar i veckan

sedan är det som så att om du är en homosexuell kvinna och vill ha barn.
    så är det bara att åka till danmark tror även dom börjat i sverige med insiminering.
    men är du homosexuell man så är din berättelse ett sätt att få barn .

• Lsemma

Jag vet inte om du skrev din kommentar i ironi eller menade allvar. Men det är ganska uppenbart att denna situation inte löser sig genom en strapp-on, eftersom det inte bara är sexuella biten som ställer till det.

Precis, det är väl lite enklare för homosexuella kvinnor att skaffa barn. Tanken har slagit oss och det är möjligt att detta är ett sådant läge där en homosexuell man gjort sitt försök i att få barn.

• Anonym (Lurig)

Fast om han skulle vara en homosexuell man som vill få ett barn på ett lurigt vis - så borde han väl vara rätt intresserad av bebisen hon väntar? Hänga med lite i processen och ha koll på hur din kompis mår och sköter sig...

• Lsemma

Jo precis, det har du självklart en poäng i och man tycker att det bör vara på det viset i sånna fall. Men det finns ju de män som vill ha barn av fel anledningar och därför inte är engagerade i barnet och hela processen.

Jag vet helt ärligt inte vad som är sanningen i detta, för det är så mycket frågetecken kring denna man.

Svar på tråden Är min väns man homosexuell?