• ericafriman

    Vart går gränsen?

    Vart tycker ni gränsen går? En inköpare från mitt företag som är en viktig kund är alltid väldigt pratsam när han ringer. Han pratar oftast om allt och även lite privat. Jag är oftast väldigt stressa och har många samtal att ringa under dagen samt lång telefonköer, men personen slutar aldrig prata. Vad gör jag eller vad säger jag till honom? 

  • Svar på tråden Vart går gränsen?
  • He lt klart

    Hur viktig ? Köper 10 ggr mer än andra - kan snacka lika mycket som 10 normalsamtal !

  • Carambolan

    Prata artigt så länge du tycker att det behövs jämfört med hur viktig kunden är, sen drar du till med nåt svepskäl. "Förlåt jag måste lägga på, mitt möte här ska precis börja och de väntar på mig, tack vi hörs, ha det fint, hejdå!"

Svar på tråden Vart går gränsen?