jahanna08 skrev 2017-10-29 20:25:05 följande:
Jag har läst studierna och finner ingen anledning att ifrågasätta dem. För heterosexuella män är det sannolikt naturligt att tända på även väldigt unga flickor och så har det troligen varit genom hela människans evolution.
Man visade nakna flickor från 2 års ålder upp till vuxna kvinnor och mätte mäns sexuella upphetsning med ett instrument som placeras runt penis. Apparaten fungerar ungefär som en lögndetektor och mäter bla blodtillströmning, graden av erektion och sexuell upphetsning.
"Study 2 showed that 100 % of adult males reacted to females aged 17+ and 90 % of males reacted to females aged 2-16 at lower level than their reaction to matures. Therefore, reaction to minor females was normal but on a lower level than mature females for 90 % of males."
"Study 3 showed that 26,25 % of males showed a reaction to nude female children aged 2-12 at an equivalent or even higher level than they reacted to adult females aged 18+." Method: Laboratory penisthograph measures."
Study 3: www.ipce.info/ipceweb/Library/97-048_article.html
Drygt en fjärdedel visade maximal upphetsning för flickor i åldersgruppen 2-12
Möjligen var de 10 % som inte blev upphetsade homosexuella. Siffran 10 % sammanfaller i alla fall väl med andelen homsexuella män men då skulle de kanske inte blivit upphetsade öht.
Är heterosexuell pedofili normalt bland män?
Då får du gärna länka eller namnge studierna eftersom artikeln bara namnger den tredje studien. Och jo, det fanns anledning att ifrågasätta studie tre (de andra två kan jag inte uttala mig om då de inte uppgavs). Eller, inte nödvändigtvis ifrågasätta studien i sig , men definitivt hur applicerabar den är på den generella befolkningen då urvalet var relativt litet och inte randomiserat.