• Isabellaros

Skönhetstävlingar för barn i Sverige

Hej!

Jag undrar vad ni tycker om att ha en ?skönhetstävling? för barn i Sverige. Alltså INTE än sån som man har sett på tv med barn som har löshår,smink och m.m. Jag tänker en där barnen får mer självförtroende. Där alla får en krona och tävlingen samlar in pengar till välgörenhet. Jag funderar på att ha en här. Vad tycker ni?

• Svar på tråden Skönhetstävlingar för barn i Sverige
  • moaguuun

På vilket sätt skulle de får större självförtroende av att tävla i hur de ser ut? Det är fruktansvärt sjukt att det finns sådana tävlingar för vuxna. Det är åt helvete att det finns för barn. Hur kan du ens tänka tanken? Det finns andra typer av tävlingar. 

• Platysma

Tycker inte att det är en god idé att tävla om utseende, oavsett om alla vinner eller ej. Tänker att det är bra om självkänsla och självförtroende bygger på annat än hur en ser ut. Kan nog bli kämpigt att fixa vuxenlivet med ett sånt fokus.

• Bibbidi

En tävling där det handlar om deras utseende? HA!, att det skulle stärka deras självförtroende. Kanske för vinnaren men för de andra? Som bäddat för att någon kommer få en klump i magen efteråt. 

Är extremt emot sådana tävlingar.

• erikaABC
    Platysma skrev 2017-10-29 11:24:42 följande:

Tycker inte att det är en god idé att tävla om utseende, oavsett om alla vinner eller ej. Tänker att det är bra om självkänsla och självförtroende bygger på annat än hur en ser ut. Kan nog bli kämpigt att fixa vuxenlivet med ett sånt fokus.

Svar på tråden Skönhetstävlingar för barn i Sverige