Hur ska man berätta för bonus att vi ska ha barn?
Nu är det inte jag som ska säga det till sambons barn men ställer frågan till er eftersom det här har blivit diskussionsämnet hemma.
Det är mitt första och min sambos andra. Han har en tonårig son som bor hos oss varannan vecka. Det har funkat bra hittills. Vi har en bra relation och min sambo älskar sin son över allt annat.
Nu visar det sig att vi väntar barn, båda är helt överlyckliga. Enda orosmomentet som har dykt upp är att min sambo har uttryckt en rädsla över att berätta om detta till sin son.
När jag ställde följdfrågor så har jag förstått det som att sonen har utpressat sin pappa till att inte skaffa fler barn. Får han en med mig så flyttar han hem till mamman på heltid. Så i all lycka så är min sambo nu livrädd.
Jag blev väldigt ställd och förbannad när jag hörde detta. Ett barn får inte bestämma i en kärnfamilj över hur många barn föräldrarna skaffar, samma bör väl gälla här?
Så, nu ber jag om tips och råd om hur vi ska tackla det här? Eller jag håller mig utanför, behöver dock lite tips på hur jag kan stötta min sambo i det här.