Teraputer, psykologer och övriga samtalsstöd personer - Talar de sanning vid komplimanger?
Hej!
Jag brukar oftast få komplimanger av psykologer och samtalsstöd personer att jag är intelligent.
Jag själv är osäker om jag skulle vara så pass intelligent som de påstår att är. Jag kommer ifrån en trasig familj, där jag oftast fått utskällningar m.m, och nedvärderade ord och uttryck, oftast om att jag skulle vara en korkad person.
Några samtalsstöd personer har till och med sagt att jag utstrålar positivet och man vill lyssna på mig. Just den sortens komplimangen är jag mer osäker på, just för att ibland känner jag att jag saknar nära vänner. Vänner har jag, jag känner mig inte ensam. Däremot känner jag att jag saknar nära vänner. Och dessutom, om jag skulle ha en sådan utstrålning som det har sagts, borde inte då det märkas ifrån det motsatta könen, att jag skulle vara attraktiv? Nu vet jag ju inte vad eller hur andra ser mig i deras perspektiv, men om jag skulle ha en sådan utstrålning är inte det = Attraktivitet.
Det är ju inte så att kvinnor i min omgivning springer ifrån mig, utan kvinnliga kompisar har jag, men jag tror att det stannar där. Jag har aldrig haft en flickvän sedan tonåren. Hade endast en flickvän under hela tonåren, sedan dess inga som helst kärleks förhållanden, eller sensuell aktivitet för den delen. (Därav min fråga angående utstrålningen)
Så, simpel fråga, talar psykologer och samtalsstöd personer sanning, vid komplimanger?