• Lisawiberg

katt drektig?

hej,

jag och min familj har en katt tillsammans det är en tjej på 1 och ett halvår. hon började löpa för 1 månad sen ungefär... det var en hankatt här och hon ville ut och en gång tröttnade vi och släppte ut henne och släppte ut henne och det gick ju som det gick... nu har gon svält om magen och sover hela tiden, äter lite mer och brösten är lite rosa och lite längre .

är hon gravid eller inte vi vet inte riktigt. vi har gett henne pp nu är det bra om hon är gravid?. HJÄLP MIG SNÄLLA!!!!!!

• Svar på tråden katt drektig?
  • annabellelee

Det låter onekligen som att hon är dräktig. Pp nu lär inte hjälpa, är hon gravid så är hon. Ni får vara ansvarsfulla och se till att ungarna får bra hem.

• Dexter dot com

Ni får åka till vet och göra ett ultraljud så ni vet om hon är dräktig och isf när hon ska föda så ni ordnar med ledighet mm.

• Glinda från Oz

Se till att boka en tid hos veterinären NU så hon inte hinner föda!

Det finns 150 000 hemlösa katter i Sverige och varje gång en kull föds blir det ännu fler. Blocket, Facebook och liknande sidor svämmar över av katter ingen vill ha.

Om hon skulle behöva ett kejsarsnitt har ni råd med det? Det kostar ca 10 000 kronor. Har bi en försäkring som gäller för henne och ungarna om något skulle hända? Är hon ens vaccinerad? Ni måste också ta semester i samband med att hon ska föda.

• BurningDiamond

Om det inte är för långt gånget så går det att abortera också.
    Se till att få katt till vet och få en ordentlig undersökning och rådgivning.

Svar på tråden katt drektig?