• Anonym (M)

Vad var era AMH och FSH värden?

Vad är era AMH och FSH värden och hur gamla är ni?

• Svar på tråden Vad var era AMH och FSH värden?
  • Snuttis2

Minns inte riktigt men tror att mitt amh var 0.6 för det var runt gränsvärdet för ivf minns jag.

FSH runt 14 kanske ? Strax över rek värden

• Snuttis2

Så räknad som begränsad fertilitet o låg för min ålder då!!

Men det blev en som i alla fall genom ivf : )

• Anonym (M)
    Snuttis2 skrev 2017-10-25 13:15:29 följande:

Så räknad som begränsad fertilitet o låg för min ålder då!!

Men det blev en som i alla fall genom ivf : )

fick du reda på varför du hade svårt att bli gravid? Var det dina ägg eller äggdonation?
  • Snuttis2

Vi försökte drygt 2 år innan utredning o då hade vi fått ett missfall på egen hand. Utredningen visade på svaga värden gällande äggreserven. Aldrig fått någon klar anledning sannolikt livets lotteri- biologiskt/genetisk anledning helt enkelt. Fick diagnos endometrios under behandlingarna men oklart om det påverkat då jag hade fri passage i äggledare , inga cystor osv.

Gjort tre ivf, blev gravid på första men fostret var dött vid kontroll i v 11!

På nytt gravid vid tredje ivf o fick en son i somras !!

Med mina ägg o makens spermier!

• Snuttis2

Vi försökte drygt 2 år innan utredning o då hade vi fått ett missfall på egen hand. Utredningen visade på svaga värden gällande äggreserven. Aldrig fått någon klar anledning sannolikt livets lotteri- biologiskt/genetisk anledning helt enkelt. Fick diagnos endometrios under behandlingarna men oklart om det påverkat då jag hade fri passage i äggledare , inga cystor osv.

• Anonym (M)
    Snuttis2 skrev 2017-10-25 14:07:02 följande:

Grattis till graviditeten (: hittade dom din endometrios genom titthålsoperation?
  • Snuttis2

Nej på min anamnes (en kombination av symtom ) o att jag utvecklade en endo cysta vid sista behandlingen !! Har kämpat för diagnosen i 4 år, de vill ogärna öppna o op om man inte måste!

• Snuttis2

Behandlingsmässigt spelar titthållsop ingen roll jag får samma stöd o läkemedel ändå

Svar på tråden Vad var era AMH och FSH värden?