Umgängesrätt
Hjälp. Hjälp. Hjälp.
Jag träffa en man för snart 3 år sen som har barn med en annan kvinna. Jag har även ett barm från ett annat förhållande. Så vi har inga gemensama barn än.
Min kille pch hans ex gick isär för snart 4 år sen.
Vad jag fattat det som så har mamman ensamvårdnad men inget som va bestämt eller sagt att bara hon ska ha?
Den dagen deras förhållande tog slut. Så åkte hon till Lysekil och träffa en ny kille hon blev ihop med och lämna sonen hos hennes föräldrar. Där blev min man hotad med järnrör från morfadern när han skulle hämta hem sin son.
Båda dessa föräldrar har ett förflutet med droger. Jag vet inget i nuläget om henne, trots vi är gamla bekanta så kunde inte hon välja att ha en god relation som hon inte ville. Men vad jag fattat det som så upphördes drogerna när hon träffa sin nya. Min man fick jag hjälpt till att sluta, han var aldrig en vårdslös narkoman. Han rökte på så det var inte så svårt för honom att komma ifrån det. Det jag vill komma till är att på snart 3 år har min kille gått efter sitt ex krav för att få träffa pojken. Min kille är på a-kassa och arbetssökande och håller på att ta sitt körkort så det har vart tuffa tider men han har gått med på hennes krav och jag har ställt upp och kört honom. Ibland får han inte tag i varken sonen eller hans mamma i flera månader. Han vet inte alls vad hans ex nya kille är för person då dom ej fått ses eller blivit presenterade och det är en oro för honom att en främmande för han e runt om sonen alla dagar.
Jag och min killes ex hamna i konflikt i sommras då jag va med i en olycka och låg inne så min kille fick stressa sig till buss för att komma till pojkens skol avslutning. Exet ringde och sa till min man att han är dum i huvudet som oroar sej över mig och fick inte lov att kommer ditt mer. Efter der förbjöd även hans ex att jag aldrig igen skulle få se träffa eller prata med Noel. Vi är sambos jag och min kille så det gör umgänget svårare. Hom begär att han ska dit om dom ska ses men min kille och jag vill bara ha en fin relation och att allt ska kännas bra. Min kille har bara mig och hans son i sitt liv. Alla andra är borta. Jag kan inte släppa allt mitt i min vardag för att köra ner min kille till hans son när det passar henne.. vad är rätt och fel i allt? Min man har vart ren länge och går med på alla krav som krävs för att få en rätt att umgås med sin son ordentligt. Att det ska bli god komunikation mellan dom och lösa alla konflikter så dom sen kan sätta sej och bestämma till att börja med till exempel att just den dagen den månaden kan han komma eller att killen åker dit så är det planeray och bestämt. Plus så har far och son något att se fram imot igen. Min man vill helt enkelt få en relation till sin son och vara med i hans utveckling och framgång i skola och liv. Kunna ge faders råd då sonen är nu 9 år. I nuläget har mamman blockat våra nr och från media. Man kan helt enkelt säga att min man får gå runt ovetandes i sonens hälsa och omsorg hela tiden. Och det är en ständig ångest och oro.
Snälla hjälp oss. Skicka all råd och hjälp vi kan få så man vet vad som är rätt och fel och hur allt ska lösa sej på bästa sätt. O.B.S sonen har flertal gånger när dpm väl fått prata i telefon sagt atr han vill träffa och umgås med sin pappa. Och min dotter tycker väldigt bra om honom och han har fantastisk fin omsorg och tålamod till min dotter.//arg ledsen trött kvinna.