• Amanda450

Från blond till brunett

Jag är mellanblond i mig själv, gjort en ombré från det mellanblonda till blont på salong för nästan ett halvår och nu vill jag få håret mörkare. Vad är bästa metoden? En färgbomb? I så fall vilken?
    Hört sååå många skräckhistorier om att håret blir missfärgat och så vidare, så hoppas någon sitter inne på riktigt bra tips! Med andra ord handlar det om både färgat och ofärgat hår, som jag båda vill ska bli mörkare. 

• Svar på tråden Från blond till brunett
  • Anonym (E)
    Åh du det är jättesvårt. Det allra bästa är att gå till frisören och få det gjort där, så vet du att det blir bra - eller ja, det blir troligtvis bättre än om du gör det själv hemma, risken för att det ska bli en katastrof hos frissan är väl inte enorm. 

Men om du gör det hemma så behöver du en toning med mycket röda pigment. Smäller du i en "vanlig" brun färg ovanpå det blonda så finns en stor risk att du sitter där med grönbrunt hår.
    Sen måste du tänka på att du inte kan ta i all färg på samma gång, du har ditt naturliga ofärgade hår i botten, och resten är blonderat - toppar som blekts tenderar att vara väldigt torra och snabbt suga åt sig färg och då bli svarta. 
    Med risken att det blir felfärgat och du då får springa och köpa minst 1 paket färg till, eller ändå får gå till frisören och rätta till det så hade jag satsat på frisören direkt. 
    Hur som helst, lycka till! 

Svar på tråden Från blond till brunett