HJÄLP! Kan mina symptom vara endometrios?
Hej alla kvinnor, jag har sökt efter info överallt och finner inga svar. Nu vänder jag mig till er för att se om det finns någon mer med liknande erfarenheter som jag.
Vi började försöka få barn i maj 2016, båda då 24 år gamla, ca 1,5 år sedan. Jag har haft alla möjliga p-preparat, senast p-stav som togs ut hösten 2014. Min mens har alltid varit jättemycket dag 1, lite dag 2, inget dag 3 och lite dag 4-6. Regelbundet som tusan. Förra hösten började jag uppleva diffus molvärk i ryggslutet mitt i cykeln som fortsätter från ägglossning då till mens. Min mensvärk dag 1 är ofta jobbig men kan tryckas ned med 2 alvedon med några timmars mellanrum. Under mensen kan jag få frukansvärda smärtor när jag bajsar. Sista cykeln var min mensvärk så grym att jag nästan svimmade och kräktes.
Med tanke på min/vår infertilitet och rädsla inför smärta vid nästa mens och dåligt gensvar från omgivning och sjukvården (får alltid känslan att alla tror jag är hypokondriker för jag googlar mina symptom) vänder jag mig till er fl-kvinnor. Har ni liknande erfarenheter? Vad har hjälpt er? :)