Mitt styvbarns mamma bryr sig inte om barnet.
Jag behöver verkligen eran hjälp för hur jag ska gå tillväga. Min gräns är nådd och jag orkar inte mer!!
Mitt styvbarns mamma träffade en kille och bor nu hos honom 7 månader om året. (Andra sidan jorklotet)
Hon lämnade barnet hos min sambo för att vara med den nya killen och var då i sverige 3 mån (max) om året. I slutet av förra året fick vi nog och ansökte om underhållsstöd.
Vi försökte prata med henne då barnet fått panikångestattacker och blivit utåtagerande då barnet (självklart) saknar mamman. När vi berättar detta lägger hon skuld på oss då "barnet aldrig är så när hon är där" vilket vi föraöker förklara är för att det är pga att barnet inte vet när mamman kommer hem igen.
När mamman fick betala underhållsstöd så började hon komma hit för att slippa betala pengar. Nu hotar mamman oss med advokat och rätt till umgänge även fast det är HON som åker för att vara med en annan man i en helt annan del av världen. Hon ljuger för barnet och säger att hon åker för att hon måste jobba. Innan ljlg hon för barnet och sa att hon var tvungen att vara där för att hon skulle studera (hon hoppade av)
När hon väl är här går barnet på frita till 17. Hon begär även att VI ska hjälpa till med träningar och ta barnet för att hon ska jobba. Vi anpassar oss ofta efter mamman för barnets skull men nu är det ohållbart då jag har ett barn här sen innan plus att jag nu är gravid. Vi kan inte anpassa oss eftrr henne längre.
Mamman föhör även barnet och pratar skit om oss till barnet och försöker vända det mot oss.
Hon hotar oss som sagt nu om umgänge och att vi förbjuder barnet att tala med henne. Vi har sagt att mamman får ringa till barnet via oss då barnet blir utåtagerande mot oss efter att ha samtalat med mamman. Med tanke på att mamman talar illa om oss så har vi alltså valt att kontakt ska ske via oss.
Detta ska hon nu dra oss inför rätta för.
Vad kan vi göra för att få henne att flytta tillbaka till sverige för att få vara med sitt barn?? Vad har vi för rättigheter? Alltså snälla ni,HJÄLP mig. Jag är så ledsen och trött över denna situation. Jag försöker verkligen men jag orkar inte längre.