Ska man skaffa barn eller inte?
Hej!
Hoppas att här är några som vill ge mig lite råd om vad jag ska göra. Jag är 37 år och har aldrig i hela mitt liv varit sugen på att skaffa barn. Jag har varit övertygad om att jag inte vill. Så över en natt, kom suget. Jag skulle vilja uppfostra en liten person, stötta den, hjälpa den, har absolut inga krav på mitt blivande barn mer än att jag vill ge den det bästa möjliga livet.
Men, jag är rädd att det blir för mycket. När man ger sig in i sånt här kan man inte ångra sig. Sömnen kommer förloras, pengarna, friheten. Har man råd? Jag är absolut inte snål utan mer tvärtom, men orolig över att pengarna inte kommer räcka. Jag har ungefär 5000 över varje månad efter räkningar osv. Har en blivande pappa, dock är vi inte tillsammans men jag litar på honom till 100 % och vet att han alltid kommer finnas där för barnet. Han vill ha barn.
Min fråga är: vad är den största omställningen med att skaffa barn? Jag är inte speciellt barnkär i övrigt men helt plötsligt kom tanken och suget på att jag vill ha ett eget, vill verkligen ge en ny individ det bästa. Men jag är feg. Om man inte är barnkär, är det dumt att skaffa barn?
Tacksam för all hjälp :) <3