Inte tryggare/harmonisk av sjal..
Hej!
Jag upplever inte att min bebis på 3-månader är något tryggare av att jag bär henne i sjal utan nästan tvärtom. Ibland använder vi också ergon men det är så mycket bråk när hon sätts i den så jag har slutat använda den.
Men hursom hon somnar aldrig lugnt hur nära/bära hon än är. Sover oroligt på nätterna,vi samsover. Tar ca 2h att söva henne varje gång vilket leder till att jag är väldigt låst vid hemmet då hon blir helt förstörd om hon inte får sova sina timmar om dagen såklart. Oftast somnar hon i sjalen men det måste vara knäpptyst annars vaknar hon och är orolig igen. Så då är jag hemma och vankar runt. Går jag ut vaknar hon av alla ljud.
Ibland gör vi inget annat än vaggar och bär och tassar på tå. Har inget emot att vara så så nära henne tvärtom! Men det börjar bli ett problem att hon aldrig kommer till ro och det smärtar att se henne så ångestfylld när hon egentligen är trött ovh vill sova.
Trodde som alla säger att barn som bärs blir harmoniska,sover bättre osv. Såklart funkar ju inte vagn så den använder vi inte ens.
Går detta över? Känner att jag är på vippen till sammanbrott.. känns som inget funkar,att hon är så orolig vad jag än gör. Och jag själv håller mig lugn för att det kanske ska smitta av sig på henne men nej.. hon har inte ont någonstans bör tilläggas. Amningen har strulat sen start pga hon är så orolig och blir ledsen och det låser sig för mig så hon delammas.
När kommer lugnet som alla pratar om? Går det över? Kommer vi stå såhär och vagga runt non-stop i år och aldrig njuta av henne och relationen till henne? Måste ha lite peppning...