• Sandrah23

Vecka 6+3!

Hej alla. Jag är en 30årig två barns mamma som lyckats bli gravid En tredje gång... Och jag är livrädd! Det började med att jag sökte hjälp då jag kände mig dödssjuk. illamående varje Dag hela dagarna. Trött så jag inte ens orkar gå till jobbet. jag somnar nästan ståendes, är helt finito. mina barn har ju inte direkt en Aktiv äventyrlig mamma som tidigare, jag är ett VRAK. att diska o allt det där funkar inte heller utan att jag ska behöva stå o hålla tillbaka den där kaskad spyan. Matos är ju bara att fetglömma! Kan det verkligen vara såhär illa?

Jag har inga tidigare erfarenheter av detta. utan tänker att någonting är väldigt fel..

är det någon som känner igen sig? Fick veta igår att jag var i vecka 6+3, så det är ju en väldigt tidig graviditet. Jag har ännu inte bestämt mig om jag kommer att behålla eller inte. Jag är jätte delad av många anledningar...

• Svar på tråden Vecka 6+3!
  • Carmen Cox

Jo då , det där känner jag igen.

Är i vecka 7 nånting och sover så snart jag kommer hem från jobbet. Sover hela nätterna och hela helgdagarna.

Spyr på allt utom vitt bröd( som jag undviker i normalt tillstånd), ser ful och sliten ut, håret är ovanligt skabbigt och kläderna sitter som korvskinn redan. Jag orkar inte cykla, gå i trappor eller träna just nu och jag gråter för minsta lilla....

Men visst, det går ju över.

Har gått över tiden med mina tidigare barn, och då har jag varit mer aktiv, glad och pigg och vacker i slutet än i början av graviditeten.

Så det är bara att stå ut och vila mycket, det vänder snart!

• HannaA11

Jag förstår precis hur du mår. Jag fick reda på att jag var gravid i ungefär samma vecka och började också må illa och kräkas då. Hos mig sitter tyvärr illamåendet och kräkningarna kvar och jag är i v 19 nu, men för de flesta blir det bättre runt v 12-14 (enligt min BM) - den värsta tröttheten har dock lagt sig nu.

Hoppas att du får må bättre snart!

• Sandrah23

Där ser man. Med första barnet, dvs nioåringen. Så mådde jag som en prinsessa hela graviditeten.

Med andra hade jag blödningar hela graviditeten o den slutade i 10veckor för tidig födsel.

Men annars har jag aldrig varit såhär förstörd! Någonsin.

Jag sa tilll läkarna igår att jag känner mig inte gravid, jag känner mig dödssjuk. ????????

Svar på tråden Vecka 6+3!