Vill inte ha katt!
Hej! Har ett dilemma. Min sambo hade precis skaffat katt när vi träffades för några årsedan. Jag är en djurmänniska, uppväxt med både katt & hund, dock föredrar jag hundar före katter.
Vi blev sambos tillslut och katten fick hänga på, men jag börjar tycka det är mer och mer jobbigt att ha katt i en liten lägenhet. Behöver städa så sjukt mkt hela tiden för att det ska vara fräscht hemma.
Om jag hade fått bestämma hade vi aldrig skaffat katt, jag är uppväxt med katt men då på gård där katten kan gå fritt & ha sitt egna liv. Men en innekatt hade jag aldrig skaffat.
Fast att jag innerst inne inte vill ha katt i lägenhet och vet att vi kommer bo såhär i flera år framöver så säger mitt samvete "har man väl skaffat sig ett djur så får man behålla o ta hand om det", så det känns verkligen hemskt att göra detta val.
Men min sambo går med på att sälja/hitta någon som vill ha den men jag mår verkligen jättedåligt, vet ju att han hade behållt katten om det inte var för mig. Hur tycker ni jag ska göra & tänka? Vet ju dock redan svaret.. men usch vad jobbigt det kommer bli!