Gravid i vecka 17 och otroligt trött!
Hej alla!
Jag är som rubriken avslöjat, gravid i vecka 17. Jag var sjukskriven i åtta veckor pga vansinnigt illamående som mer liknade sjösjuka med kräkningar och yrsel.
Nu mår jag bra och blir bara illamående när jag väntat för länge med att äta. Men så fort jag äter mår jag bra igen.
MEN. Jag är så VANSINNIGT trött! Jag jobbar på kontor vilket inte sliter på kroppen alls. Men jag bara tittar på klockan och försöker att inte somna sittandes. Jag jobbar hemifrån ibland och då tar jag en tupplur när jag kan. Men känner mig otroligt stressad över att inte hinna med allt jag vill hinna med.
Innan graviditeten tränade jag 4 gånger i veckan och var inskriven på tävlingar som jag såg fram emot. Nu törs jag knappt ta en promenad om jag inte kan få sova efteråt. Har så lite ork att jag noga måste hushålla med varje minut.
Jag tog blodprover för två veckor sedan och de ser normala ut.
Jag har ett barn sedan tidigare men den graviditeten var som en dröm! Mådde toppen och promenerade långt varje dag och kände mig urstark. Trots att livet runt i kring på den tiden var stökig och full av oro. Så jag törs utesluta att det är psyket som packat ihop. Mitt liv är så jäkla bra just nu på alla fronter förutom tröttheten som hindrar mig från att klara av en normal vardag.
Någon annan som känner igen sig? Har ni blivit sjukskrivna? Hur har det gått för er? När gick det över för er?