• sedärja

Inga rörelser, v 19 med tvåa

Hej! Jag är i vecka 19 (18+1) med andra barnet och har fortfarande inte känt några rörelser. Min barnmorska verkar inte särskilt orolig och på fredag är det dags för rul som blir första ultraljudet. Jag vill helst känna något innan fredag men börjar tappa hoppet. Tänk om den inte lever? Erfarenheter?

• Svar på tråden Inga rörelser, v 19 med tvåa
  • celluliten

Om moderkakan ligger i framvägg så kan det ju dröja innan du känner något även om det är andra barnet!

Förhoppningsvis är inget fel, bara en väl inbäddad bebis i magen :)

• Snuttis2

Du är fortfarande tidigt i graviditeten , kände själv först i v 22-22 pga moderkaka i framvägg!

• Mittiprick

Vad är det konstiga menar du? Det är helt normalt att inte känna något innan v 23-24.

• sedärja
    Mittiprick skrev 2017-10-16 11:07:59 följande:

Vad är det konstiga menar du? Det är helt normalt att inte känna något innan v 23-24.

Tror mest oron beror på att jag kände de första rörelserna i vecka 18 med första och att man med andra "ska" känna tidigare. Förstår ju att det skiljer sig, men man vill ju känna.
  • Mittiprick
    sedärja skrev 2017-10-16 11:10:30 följande:

Tror mest oron beror på att jag kände de första rörelserna i vecka 18 med första och att man med andra "ska" känna tidigare. Förstår ju att det skiljer sig, men man vill ju känna.

Men 1-2 veckors skillnad är ju ingenting. Hade varit märkligare om du kände i v 13-14 förra gången oxh ingenting nu.
  • sedärja
    Mittiprick skrev 2017-10-16 11:49:23 följande:

Men 1-2 veckors skillnad är ju ingenting. Hade varit märkligare om du kände i v 13-14 förra gången oxh ingenting nu.

Jo, absolut. Säkert obefogad oro, men ändå, inte så konstigt att oroa sig heller, tycker jag.
  • LeyasMamma
    sedärja skrev 2017-10-16 11:10:30 följande:

Tror absolut inte du behöver oroa dig. Med första barnet kände jag runt v21-22 och med andra barnet v21-22 och både gångerna hade jag min moderkaka i bakre väggen. Däremot började jag känna sparkarna utvändigt nästan samtidigt som jag började känna dom invändigt :) grattis till graviditeten :)
Svar på tråden Inga rörelser, v 19 med tvåa