• Anonym (C)

Missfall efter färsk IVF, är det bortkastat att försöka med de frysta?

Gjorde ivf för första gången i somras. De satte in 3 blastocyster och jag blev gravid men fick missfall i v.6. Jag misstänkte redan från början att det inte skulle gå bra för jag hade inga symtom och sen visade det sig att hcg var lågt och ökade för långsamt, och det började sen även långsamt minska. Jag vet inte varför det blev så. Känns jättekonstigt att tre femdagarsblastocyster skulle resultera i detta med tanke på att vi är rätt unga, alla tre var graderade till toppkvalitet och hinnan var av perfekt tjocklek.

Hur som helst. Det finns 3 blastocyster kvar i frysen och de ska sättas in nästa vecka, men jag känner mig väldigt negativt inställd. Jag tänker att eftersom det slutade med missfall med de tre första embryona ur samma "kull" så kommer det sluta antingen med minus eller missfall med dessa tre också. Det känns som det inte finns en chans och att pengarna kastas i sjön. Är det så eller finns det rimlig chans att det lyckas och blir levande barn trots att det slutade dåligt med de andra från samma äggplock?

• Svar på tråden Missfall efter färsk IVF, är det bortkastat att försöka med de frysta?
  • Anonym (Japp!)

Självklart finns det en chans! Jag fick göra 7 ED varav 2 på raken slutade med missfall, men gav förstås inte upp utan provade igen och då fick jag barn. Glad 

• Anonym (C)
    Anonym (Japp!) skrev 2017-10-15 15:42:39 följande:

Självklart finns det en chans! Jag fick göra 7 ED varav 2 på raken slutade med missfall, men gav förstås inte upp utan provade igen och då fick jag barn.  

Var allihop från samma äggplock?
  • Anonym (Japp!)
    Anonym (C) skrev 2017-10-15 16:03:17 följande:
    Var allihop från samma äggplock?
    Nej, från 2 olika. De jag fick missfall från var från en omgång, sonen från en annan. Men efter 4 missfall och 14 IVF.er fick jag barn- det var min poäng. Glad 
  • Anonym (C)
    Anonym (Japp!) skrev 2017-10-15 16:12:12 följande:

Nej, från 2 olika. De jag fick missfall från var från en omgång, sonen från en annan. Men efter 4 missfall och 14 IVF.er fick jag barn- det var min poäng.  

Okej. Min poäng var att eftersom jag fått missfall med de tre första från detta äggplocket har jag svårt att se att det skulle gå bättre med resten från det äggplocket. Det du skriver bara bekräftar det jag är rädd för - de du fick missfall med var från samma omgång... :) Beklagar för övrigt missfallen.
  • Anonym (.)

Jag har inget bra svar men tycker det är väldigt märkligt att de sätter in tre i taget. Är det en seriös klinik? Man brukar inte sätts in mer än ett i taget, max två, eftersom det är större risker med fler foster.

• Anonym (Japp!)

Ber om ursäkt då att jag inte kan inge dig nåt hopp. Jag är i vart fall glad att jag inte gav upp. Jag blev inte ö.h.t gravid med färskförsök med sonens äggomgång, men med FET som är lägre chans- och då fick jag barn. Det är större chans bli gravid av en äggomgång man blivit gravid av innan.

• Anonym (:))

Jag tappade det första, färsk 5 dagars, fick sonen från fryst, hoppade över en cykel bara och satte in i egen cykel. Från samma äggplock, och befruktningstillfälle.

• Anonym (C)
    Anonym (.) skrev 2017-10-15 16:23:10 följande:

Jag har inget bra svar men tycker det är väldigt märkligt att de sätter in tre i taget. Är det en seriös klinik? Man brukar inte sätts in mer än ett i taget, max två, eftersom det är större risker med fler foster.

Ja jag vet att det är så i bland annat Sverige, men denna klinik är utomlands och visst är de seriösa, men det är andra regler och lagar där.
  • Anonym (C)
    Anonym (:)) skrev 2017-10-15 16:27:17 följande:

Jag tappade det första, färsk 5 dagars, fick sonen från fryst, hoppade över en cykel bara och satte in i egen cykel. Från samma äggplock, och befruktningstillfälle.

Inte omöjligt med andra ord i alla fall. Men i en egen cykel alltså. Jag har medicinerad cykel så hoppas inte det påverkar chanserna negativt. Känns som alla dessa sprutor och tabletter inte är bra men men. Det är väl bara att vänta och se antar jag.
  • Anonym (:))
    Anonym (C) skrev 2017-10-15 17:04:42 följande:
    Inte omöjligt med andra ord i alla fall. Men i en egen cykel alltså. Jag har medicinerad cykel så hoppas inte det påverkar chanserna negativt. Känns som alla dessa sprutor och tabletter inte är bra men men. Det är väl bara att vänta och se antar jag.
    Jag satte i medicinerad cykel först, mådde skit gillar inte att manipulera kroppen så. Valde själv egen cykel på andra försöket. Och det gick ju vägen.
Svar på tråden Missfall efter färsk IVF, är det bortkastat att försöka med de frysta?