Missfall efter färsk IVF, är det bortkastat att försöka med de frysta?
Gjorde ivf för första gången i somras. De satte in 3 blastocyster och jag blev gravid men fick missfall i v.6. Jag misstänkte redan från början att det inte skulle gå bra för jag hade inga symtom och sen visade det sig att hcg var lågt och ökade för långsamt, och det började sen även långsamt minska. Jag vet inte varför det blev så. Känns jättekonstigt att tre femdagarsblastocyster skulle resultera i detta med tanke på att vi är rätt unga, alla tre var graderade till toppkvalitet och hinnan var av perfekt tjocklek.
Hur som helst. Det finns 3 blastocyster kvar i frysen och de ska sättas in nästa vecka, men jag känner mig väldigt negativt inställd. Jag tänker att eftersom det slutade med missfall med de tre första embryona ur samma "kull" så kommer det sluta antingen med minus eller missfall med dessa tre också. Det känns som det inte finns en chans och att pengarna kastas i sjön. Är det så eller finns det rimlig chans att det lyckas och blir levande barn trots att det slutade dåligt med de andra från samma äggplock?