Min son pratar inte med mig!
Jag tycker att jag & min son alltid har haft en bra relation & stått varann nära tills nu för typ 2 år tillbaka. När man frågar honom hur han mår & hur det är så får man dra ut svaren från honom & det slutar allt som ofta att han inte kan prata för att han gråter. Min son är 12 år & kan vara precis som jag väldigt envis & har han bestämt sig för en grej så är det så, hur fel han än har så kan inte vi andra ha rätt & det har gjort att det blivit lite bråk då & då.. Men jag upplever honom ändå som en glad kille men visst att han har sina sämre dagar. Tyvärr så har skolan en helt annan bild av honom där han är mycket ledsen & nere väldigt ofta & detta är sånt jag knappt får del av & tyvärr så tror jag att när skolan frågar honom hur det är så säger han en sak & om jag får fram nåt från honom så säger han en annan. Jag känner inte att jag får någon information om hans mående från varken pappan eller skolan.. Just nu är vi i en situation där skolan gått in & kommer göra en orosanmälan för att han är så ledsen & nere mycket. Grejen är den att dom få gånger dom ringer & är oroliga är när han är hos pappa & aldrig när han är hos mig? Men att det är hos mig som dom är oroliga att han inte mår bra. När jag frågar min son nu så vill han inte prata om de. Han kan inte säga varför han mår dåligt & vad jag kan göra åt de för det vet han inte. Jag har bett honom tänka till & verkligen försöka ta reda på vad som gör att han mår dåligt & vad jag kan ändra på för att han ska börja må bättre.. känner mig väldigt handfallen av att typ inte veta nåt om någonting. Känner mig förd bakom ljuset! Jag gör allt för att han ska börja må bra igen!