• Anonym (sadlove)

hjläpt mig hantera sitution

Hej.. jag har en dotter som är åtta månad gammal just nu. pappa till barnen tänker lämna henne på grund av att han ska hämta en annan tjej från afg. på migrationsverket brev står att han har barn med mig drf godkänna de inte honom att hämta henne därför han bestämde sig att lämna mig å barnen . han säger han älskar mig å barnen och vi är han första väl men ändå måste han lämna oss för andra tjejen skull att kunda hämta henne å leva ihop han säger han har inte kärlek till henne men han gör det för hans familj skull... jag tycker att han bullshit skitsnack .. vad tycker ni att jag ska göra med honom alltså han kräver att träffa barnen ...??? men jag vill gärna att de inte håller kontakt på grund hans acceptera inte mig å barnen och han har aldrig bevisa att han gör nånting för dotter han håller oss gömda.. ... tips hur ska jag hantera situationen?? ska han få kontak med barn ?, även hans familj så han fick välja mellan dotter å andra tjejen å han valde att lämna dottern

• Svar på tråden hjläpt mig hantera sitution
  • Bibbidi

Jag är ledsen men jag förstår inte vad det är du har skrivit. 

Menar du att han har lämnat dig och du nu ska bestämma ifall han ska få ha kontakt med barnen eller inte? Det är ingenting du själv kan bestämma, det är inte så lagen ser ut.

• Anonym (X)

Du hålls hemlig för hans familj som nu vill att van gifter sig med nån annan?

Ja, ni har ju ingen framtid oavsett.

Vet familjen om barnet?

• Anonym (Lily)

Tycker också att texten är lite svårt att förstå.

Men oavsett, han kommer alltid ha rätt till umgänge med barnet, oavsett om ni har gemensam vårdnad eller inte.

Och om han lämnar er för att kunna bo med den andra tjejen, varför skulle migrationsverket godkänna det nu? Skulle det inte fortfarande stå att han har barn med dig? Har ingen erfarenhet i sånt här, så förstår inte riktigt hur det fungerar.

• Anonym (sadlove)
    Anonym (X) skrev 2017-10-15 00:16:09 följande:

Vet familjen om barnet?

hans familj fick redan nyligen om barnen och de tycker att barnen är äckliga enligt deras tradition för vi har inte gifta oss . hans familj acceptera ej mig å barnen och nu är jag väldigt rädd om min dotter framtid ifall hon håller kontakt med pappa kmr det blir problem i hennes liv för de tycker att hon är äckligt och e skam för deras familj. hoppas du förstår vad jag skriver
  • Anonym (sadlove)
    Anonym (X) skrev 2017-10-15 00:16:09 följande:

Vet familjen om barnet?

hans familj fick redan nyligen om barnen och de tycker att barnen är äckliga enligt deras tradition för vi har inte gifta oss . hans familj acceptera ej mig å barnen och nu är jag väldigt rädd om min dotter framtid ifall hon håller kontakt med pappa kmr det blir problem i hennes liv för de tycker att hon är äckligt och e skam för deras familj. hoppas du förstår vad jag skriver
    Bibbidi skrev 2017-10-15 00:11:56 följande:

Jag är ledsen men jag förstår inte vad det är du har skrivit. 

Menar du att han har lämnat dig och du nu ska bestämma ifall han ska få ha kontakt med barnen eller inte? Det är ingenting du själv kan bestämma, det är inte så lagen ser ut.

hans familj fick reda nyligen att han har barn och de acceptera inte mig och dotter. de tycker att barnen är äckligt enligt deras tradition om man har ej gifta innan. de vill inte han ska behålla henne han fick välja mellan tjejen som hans familj valde till honom eller dotter och han valde ändra tjejen. tanken med att barnen ska hålla kontakt med pappa jag är rädd att de kom mer göra henne illila eller hända någon med för de tycker att barnen är äckligt och är skam för deras familj.
Svar på tråden hjläpt mig hantera sitution