• guldägg

Orangea toner i mellanblont hår. Vad hjälper? Färgbomb?

Jag brukar färga mitt hår med loreals glossy blonds (light pearl blonde), blir riktigt snyggt och ser slingat ut, men nu har jag börjat få lite orangea toner som inte riktigt går bort. Silverschampo har hjälpt förr, men inte lika mycket numera. Vill inte använda askblod färgning för de gånger jag gjort det har det typ blivit brunt.

Min fråga är om en färgbomb men nummer 1002 skulle kunna hjälpa? Eller blir det typ vitt då? Hur länge stannar pigment från färgbomb kvar?

Hoppas att nån har lite mer koll än jag :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-10-14 23:13
    Bör väl kanske tillägga att mitt hår inte alls är så ljust som på förpackningen light pearl blonde, utan dett är mer mellanblont som jag skrivit i rubriken :)

• Svar på tråden Orangea toner i mellanblont hår. Vad hjälper? Färgbomb?
  • skincares

Jag har ofta samma problem med mitt hår. Silverschampoo hjälper inte eftersom att håret är för mörkt. Färgbomb 1002 hjälper inte heller, det är lila pigment o håret är för mörkt för detta.

Antingen slingar du håret hemma med hätta, det är jättelätt o tar bort det oranga intrycket eftersom en stor del av håret blir ljusare. Eller så går du till frisören o gör en askig nyansering, det är typ som en toning med askiga pigment.

När hår bleks blir det först orange, sen gult o sen vitt. Om man har en för svag blekning eller låter den verka för kort tid blir resultatet orange.

Jag har lite mer tips på min blogg:

skincares.blogg.se/

• Duckan

Jag använde också Pearl Blond några gånger med bra resultat för att sen få ett hår som skiftade i grönt en gång. Efter det använde jag den inte mer.
    I ditt fall skulle jag prova Revlons färgbomb och annars gå till frisören.

• Ferr

Prova massera in silverschampo i torrt hår och sitt sedan en stund med det. Tvätta ur sen. Jag fick jättebra resultat av det!

Svar på tråden Orangea toner i mellanblont hår. Vad hjälper? Färgbomb?