Kroppen tål inget tryck
Hej! Jag är ny på det här forumet.
Jag har sedan ca 3-4 år tillbaka ett sjukt konstigt problem.
Vet inte vad det beror på. Måste ta reda på vad det är för fel på min kropp för det blir långsamt värre och värre.
Det är framförallt på natten. Jag måste sova på en väldigt mjuk säng annars vaknar jag och känner mig alldeles mosad/ belastad/ tilltryckt (Det är mycket svårt att beskriva). Det gör inte alls ont i kroppen. Men jag känner mig som att jag är i ett kritiskt läge av ......syrebrist? Dålig cirkulation?? Vet ej.
När detta händer mitt i natten eller på morgontimmarna så känner jag mig svag, riktigt kass, kan börja klokast, darra och så känner jag mig Tilltryckt! Mosad liksom, bara av att ha legat ner????. Så jäkla konstigt. Börjar jäspar mycket och får rysningar som gör att hela kroppen ruskas om, det händer automatiskt och jäspningarna och rysningarna gör att känslan av belastning i kroppen lättar. Tar ibland en timme innan kroppen hämtat sig!!
Har på gott flera år och det är värre i perioder. Har genomgått många undersökningar pga utmattning...
Jag har endometrios men är smärtfri pga av tidig insättning av p-piller behandling.
År 2010 gick jag in i väggen och har sedan dess inte helt blivit återställd.
Men detta problem hade jag inte när jag var som mest utbränd, det kom 2 år efter utbrändheten.
Har en väninna som säger att hon känt av detta också. Som att man vaknar och bara är tvungen att sätta sig upp för att lätta kroppen från "trycket från sängen".
Det är inte tryck över bröstet. Det är tryck på kroppen från sängen/ underlaget. Tilltryckt... Snälla hjälp mig!!!! Tror att en natt kommer jag dö av detta.
Känner mig även belastad och ansträngd av åtsittande kläder. Kan också känna att det är jobbigt att sitta på vårda ytor, som att det lägger belastning på kroppen.
Jag är igång var dag med hundpromenader. Lagom motion för mig. Blir lätt överansträngd.
Har gjort EKG och ultraljud på hjärtat, MR, EMG , många blodprover....
Mycket tacksam för svar på mitt konstiga problem