• RenaRamaRoffe

Månggifte

Idag lever ca 300 Svenska familjer i äktenskap där en man har två el fler fruar, detta har föranlett politiska partier, företrädesvis ungdomsförbund att ifrågasätta statens bestämmande via lagstiftning hur en familj skall vara beskaffad? Kanske är det dags att justera samlevnadslagstiftningen? o låta folk själva bestämma sin egen familjesammansättning?
    Har inte själv tagit ställning, intresserad att ta del av andras åsikter. 

• Svar på tråden Månggifte
  • Aniiee

Ja, jag anser att man ska kunna ha flera partners som är juridiskt erkända (och även att man ska kunna ha fler juridiskt erkända föräldrar).

Jag är medveten om de problem som kan uppstå med att tillåta sådant, men jag anser att de går att lösa.

Jag älskar kanske mindre än vad jag gjorde förr, men mer än du nånsin får veta
  • Alessia
    Aniiee skrev 2017-10-13 21:09:34 följande:

Ja, jag anser att man ska kunna ha flera partners som är juridiskt erkända (och även att man ska kunna ha fler juridiskt erkända föräldrar).

Jag är medveten om de problem som kan uppstå med att tillåta sådant, men jag anser att de går att lösa.

Då får du banne mig räkna upp samt presentera en lösning på de juridiska problem som kan uppstå, annars är det bara munväder du presterar.
  • Aniiee
    Alessia skrev 2017-10-13 21:31:49 följande:
    Då får du banne mig räkna upp samt presentera en lösning på de juridiska problem som kan uppstå, annars är det bara munväder du presterar.
    Jag har, vad jag vet, inte presenterat ett skit mer än min åsikt,
  • Alessia
    Aniiee skrev 2017-10-13 21:36:53 följande:
    Jag har, vad jag vet, inte presenterat ett skit mer än min åsikt,
    Åsikt utan eftertanke = intellektuellt haveri.
  • Carambolan

Trams Alessia. Åsikter och visioner är för politiker, att bena ut juridiska problem och lösningar kan utredare ägna sig åt.

• Aniiee
    Alessia skrev 2017-10-14 00:52:11 följande:
    Åsikt utan eftertanke = intellektuellt haveri.
    Vem säger att det inte ligger en jävla massa tanke bakom min åsikt? det är inte som att jag hittade på den igår, om man säger så.

nu säger du: Ja, men redogör för det då!

Och mitt svar är: Nej, jag har ingen lust att redogöra mina tankar för en som har så negativt språkbruk initialt i ett samtal. det lägger liksom inte grund för något kunstruktivt att uttrycka sig så....
  • Resandex

Först - folk får gärna ligga runt lite till höger och vänster, flytta ihop eller isär, 
    men om man nu inte klarar att hålla sig till en så är det väl bara att inte gifta sig.

Sedan har vi dessa 300 (månggifte är inte lagligt i Sverige) som invandrat. Hur många försörjer sig själva. Ser ut som om de flesta som invandrar från muslimska land inte klarar att försörja en fru.

Ja, han, muslimen i Nacka som kommunen var tvungna att köpa lägenheter för 15 mill och dessutom ger honom en mill i bidrag per år för 3 fruar och 16 barn. Är det vettigt sätt att använda våra skattepengar på ?

Hade vi haft för många pengar och massor med lediga bostäder så kunde vi naturligtvis låta alla ensamma män bjuda hit 4 tjejer var och skaffa en skolklass med barn.

Tänk vilken tillväxt vi skulle få ! Ja, på skatterna alltså

Svar på tråden Månggifte