• Anonym (Kär)

Jag tror att jag är kär. I en annan tjej.

Hej! Jag kände att jag behöver få ventilera lite här, detta är väl inget ämne man tar upp med vänner och familj direkt.

Jag är en tjej runt 30 som tidigare bara varit kär i killar. Visst kan jag blivit lite smått förälskad i en kompis men aldrig attraherad eller så. Har nyligen lärt känna en tjej och bara för några dagar sedan insåg jag att jag banne mig är kär i henne. Jag tänker på henne hela tiden, fantiserar om sex med henne, vill träffa henne och prata med henne. Grejen är den att jag inte har den blekaste aning om hon ens är det minsta intresserad av andra tjejer. Jag inbillar mig att jag inte borde ha fått sådana här känslor om inte hon på nåt sätt visar intresse utan att jag direkt reagerat på det? Kanske bara önsketänkande. ;) Vi har som sagt bara känt varandra ett tag, träffades via gemensamt intresse. Har inte kramats någon gång ens. Hon vill umgås men det vill man ju ofta med sina vänner :)

Hon är singel, lite äldre än mig. Inga barn, ingen tidigare man eller så vad jag vet. Hur kan jag få veta utan att direkt fråga? Jag vill ju inte heller förstöra en vänskap om det är så att hon inte alls är intresserad.

Fan detta är både underbart och fruktansvärt jobbigt. Och jag längtar att få träffa henne igen...

• Svar på tråden Jag tror att jag är kär. I en annan tjej.
  • Anonym (Hmm)

Skön men väldigt jobbig situation ..
    Förstår dig fast jag är kille, haha Att längta efter men inte riktigt kunna/våga förklara vad man känner. Har nog sumpat en kärlek på grund av det. Tror att hon verkligen ville också ..känns tungt än idag ..
    Mitt råd - go! Förklara - kan bara bli fel eller helt rätt.

• Anonym (G)
    Anonym (Hmm) skrev 2017-10-11 18:40:12 följande:
    Skön men väldigt jobbig situation ..
    Förstår dig fast jag är kille, haha Att längta efter men inte riktigt kunna/våga förklara vad man känner. Har nog sumpat en kärlek på grund av det. Tror att hon verkligen ville också ..känns tungt än idag ..
    Mitt råd - go! Förklara - kan bara bli fel eller helt rätt.
    Håller med
  • Anonym (.)

Alltid svårt att luska reda på sådant utan att outa sig själv. Lite får du nog öppna dig, bjuda på dig själv så att säga, om du vill få henne att säga något om hennes sexualitet.

Men du kan ju alltid bjuda hem henne på middag nån kväll. Bjuda på lite vin, osv. Skapa en trevlig atmosfär. Hamnar ni inne på ämnet sex kan du ju alltid berätta att du varit lite nyfiken på att testa tjejsex och se vad hon säger. Är hon hetero lär hon ju säga det då...

Men börja med att krama henne, var glad i hennes närvaro, ge henne positiva kommentarer osv, så får du väl se hur hon reagerar.

Nånstans skulle jag nog fatta vibbarna och om man inte är intresserad tillbaka skulle man ju skicka den signalen. Är hon intresserad så lär du ju märka det.

Eftersom ni inte ens kramats så tror jag risken är stor att du missförstått läget, men jag har själv rätt bra "gaydar", brukar väldigt lätt kunna gissa en persons sexualitet med bra precision efter ganska kort stund, så det är fullt möjligt att hon gillar dig också.

• Anonym (Kär)

Det är just det. Jag vågar verkligen inte blotta mig så... För risken finns, och är nog ganska stor, att hon inte är intresserad. Och jag tycker för mkt om henne för att sumpa en vänskap pga en förälskelse som kanske över?

• Anonym (.)
    Anonym (Kär) skrev 2017-10-11 18:53:05 följande:

Det är just det. Jag vågar verkligen inte blotta mig så... För risken finns, och är nog ganska stor, att hon inte är intresserad. Och jag tycker för mkt om henne för att sumpa en vänskap pga en förälskelse som kanske över?

Fast du behöver ju inte berätta att du är intresserad av just henne, räcker ju med att hinta om att du är lite intresserad av tjejer och kolla av hennes reaktion. Ta det därifrån.

Om er vänskap tar slut pga det så måste hon vara väldigt homofientlig, och då skulle jag nog inte vilja vara vän med en sådan i alla fall.
  • Anonym (Hmm)

Komplicerar det hela lite att det är homo ...jag hade ju ett heteroförhållande att se fram emot men var precis lika svårt för mig att ta reda på det. Hon var verkligen med mig på flera sätt men jag vågade inte.
    Sitter o ångrar mig fortfarande efter typ 15 år .. så mitt råd blir i alla fall - kör!
    Önskar jag hade gjort det. Kanske var hon inte min tjej - men det får jag ju aldrig reda på nu - eller hur??

• Plupp73

Jag gick från hetero till lesbisk efter att ha varit med enbart män i 25 år. Kan rekommendera förhållanden mellan kvinnor - underbar kommunikation och ett otroligt intimt liv för både kropp och själ.

För min del hade jag aldrig stolpat iväg till en människa jag faktiskt var förälskad i på riktigt och börjat prata om att testa tjejsex....och jag hade definitivt inte attraherats om någon hade tagit upp det med mig på en första date. Många tjejer vill ha samtalen, den själsliga närheten, djupet och skratten. Sedan är vägen till sänghalmen inte jättelång, oavsett vad man definierade sig som från början.

Lycka till!

• Anonym (Hmm)

Så- Trådstartaren - oavsett hetero eller homo - KÖR!!
    Följ känslorna - vi andra ångrar oss ju.

• Anonym (Kär)

Tack för era svar :)

Jag får se hur jag gör, får känna efter ett tag. Ingen idé att stressa med det. Men det var skönt att bara få alla tankar och känslor ur mig. Fortsätter tänka på henne ett tag till och hoppas att det är besvarat :)

Svar på tråden Jag tror att jag är kär. I en annan tjej.