• Östlund

Kvällsoro?

Hej!

Har en liten flicka nu på 13 dagar.

Sen bara kanske 2-3 dagar tillbaka så har hon krånglat,skrikit och bökat i sömnen. När hon börjar så tänder jag nattlampan o ser att hon fortfarande sover. La henne på mage på mitt bröst och hon började skrika ännu mera. Fick henne sen att rapa och hon blev mycket lugnare,speciellt när jag satte mig upp. Men dröjde inte länge förrän hon började böka igen när jag la ner henne. Detta händer alltså enbart när hon sover,hon brukar kunna knorvla lite under dagen men klart mycket mindre.

Vissa säger magknip - men borde hon inte vakna av de då?

• Svar på tråden Kvällsoro?
  • Snuttis2

Skulle också tro magen !

Har en son på 10 v som bökar mkt under natten och som regel kommer det en rap eller fis efter ett tag! Det tar ju mellan 3-6 mån innan mag o tarm mognat så magbekymmer är ju super vanligt

• EpicNurse

Dom brukar ha det knepigt med magen när magsäcken växer snabbt i början och dom vill äta mer men resten av matsmältningssystemet är inte riktigt med på det ökade matintaget. Det är helt normalt. Man kan prova ge lite magmassage (googla kolikmassage) för att hjälpa gaserna och bajset på traven!

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Snuttis2

Sen finns det sk kvällsoro hos barn men min erfarenhet är att hon inte skulle sova alls då!!

Vår kille har sånt o är toppen glad på dagen men blir ledsen o gnällig så fort kl passerar 18!

• Östlund

Hm så den där nattrapen gjorde mycket! Men varför just kvällar? Visserligen liggammar vi varje kväll men inte vart problem förut! Då ska jag prova på lite massage! Skulle de hjälpa med lite magdroppar mot kvällen?

• Snuttis2

Hos lin pojke går det i cykler, ett par lugna dafar o sen ett par mer oroliga. Kan ju ha med magens process att komma i fas eller ha med min kost?

Svar på tråden Kvällsoro?