-
-
Svar på tråden studielån
-
På vilka grunder skulle hon få igenom det? Finns det ens tidigare fall där någon fårt igenom det?
-
enligt advokaten går det igenom om jag inte överklagar till domstol vilket jag kommer att göra
plus hon vägrar att byta till anat efternamn då hon nu har mitt
-
Efternamnet kan du nog inte göra någonting åt tyvärr.tröttpåpolis skrev 2017-10-10 22:23:01 följande:
enligt advokaten går det igenom om jag inte överklagar till domstol vilket jag kommer att göra
-
Men på vilka grunder?tröttpåpolis skrev 2017-10-10 22:23:01 följande:
-
tydligen om man är gift och är skriven på samma adress är jag tvungen att betala halva studieskulden
spelar ingen roll om hon har levt ett dubbelliv
när jag försökt konfrontera henne skrattar hon bara och hänvisar till sin jurist -
Någonting har missuppfattatas här. Du blir inte betalningsskyldig för någon annans lån. Däremot ingår lånet som en post i bodelningen och kan påverka fördelning av övriga tillgångartröttpåpolis skrev 2017-10-10 23:06:35 följande:
tydligen om man är gift och är skriven på samma adress är jag tvungen att betala halva studieskulden
när jag försökt konfrontera henne skrattar hon bara och hänvisar till sin jurist
-
tröttpåpolis skrev 2017-10-10 23:06:35 följande:
när jag försökt konfrontera henne skrattar hon bara och hänvisar till sin jurist
Det försökte ens blivande ex också med, men fick samma svar som Kjell har gett dig.
Studielånet ingår i boet, men det är nettot ni kommer att dela på. Är det så att du har ett större netto än henne, så får du dela med dig, är det så att hon har det större nettot (trots studielån) så får hon dela med sig.
Ta en rådgivning med en egen jurist så hjälper han/hon med detta.
Lycka till